یک شبکه‌ آب‌رسانی در بامیان افتتاح و یک شبکه‌ دیگر تهداب‌گذاری شد.

افتتاح شبکه آب رسانی در بامیان با حضور وزیر احیا و انکشاف دهاتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، انجنیر نصیراحمد درانی،‌ وزیر احیا و انکشاف دهات که در یک سفر رسمی، به منظور بازدید از پروژه‌ها، بررسی وضعیت انکشافی و افتتاح بهره‌برداری و آغاز کار برخی از پروژه‌ها به بامیان رفته است، شبکه‌ی آب‌رسانی قریه‌ی داوودی مرکز ولایت بامیان را رسماً افتتاح کرد و به مشکل دست‌رسی نداشتن به آب آشامیدنی یک هزار و ۴۷۰ تن در این منطقه پایان داد.

این شبکه در دو مرحله ساخته شده است. هزینه‌ی جمعی ساخت این شبکه ۵ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۹۱۷ افغانی است که از بودجه‌ی اختیاری تمویل شده است. در جریان کار این پروژه، برای باشندگان منطقه، ۲ هزار و ۲۹۲ روز کاری ایجاد شده است.

باشندگان محل می‌گویند که آنان پیش از این، با نوشیدن آب‌های آلوده، با مشکلات و بیماری‌های زیادی رو به رو بودند. این باشندگان می‌گویند که همان آب آلوده را نیز از راه‌های دور و به سختی به خانه می‌آوردند که حالا مشکل‌شان حل شده است.

نصیراحمد درانی، وزیر احیا و انکشاف دهات،‌ امروز جمعه، کار یک شبکه‌ی تازه‌ی آب‌رسانی را تهداب‌گذاری کرد.

این شبکه‌ی آب‌رسانی در دشت عیسا خان ولسوالی مرکز بامیان ساخته می‌شود که در چهار مرحله به ارزش ۱۴ میلیون و ۱۳ هزار و ۴۶۶ افغانی و با زمینه‌ی ایجاد ۶ هزار و ۵۰۰ روزی کار، ساخته می‌شود. 

آب این شبکه‌از دامنه‌‌ی کوه بابا چشمه می‌گیرد و ۱۴ کیلومتر طول خواهد داشت،این شبکه با تکمیل‌شدنش برای ۳ هزار و ۸۵۰ تن آب آشامیدنی صحی فراهم می‌کند.

 محمدطاهر زهیر، والی بامیان گفت: «۴۵ درصد از باشنده‌گان بامیان از برنامه‌های وزارت احیا وانکشاف دهات بهره‌مند شده‌اند.»

وی افزود: هنوز هم در این ولایت، مشکل دسترسی به  آب آشامیدنی وجود دارد که حکومت در پی رفع این مشکل است.

 وزارت احیا و انکشاف دهات در جریان حکومت وحدت ملی به سرعت و میزان فعالیت‌هایش در ولایت بامیان افزوده و مصرف سرانه برای هر روستایی را نسبت به پیش از حکومت وحدت ملی، افزایش داده است.

 انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار