گزارش‌ها حاکی است ائتلاف (به اصطلاح ضد داعش) به سرکردگی آمریکا بیمارستانی در شهر «رقه» را با بمب‌های ممنوعه فسفر هدف قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری سانا به نقل از معاون مسئول شاخه‌ای از هلال احمر در سوریه گزارش داد ائتلاف (به اصطلاح ضد داعش) به سرکردگی آمریکا، بیمارستانی را در شهر رقه با بمب فسفر هدف قرار داده است.

بر اساس گزارش سانا، معاون مسئول هلال احمر سوریه در رقه گفته است بمباران بیمارستان رقه با بمب‌های فسفر، شب پنجشنبه اتفاق افتاده است.

سانا به نقل از این مقام نوشت: «بیش از 20 بمب به سوی بیمارستان پرتاب شد که ژنراتورهای برق، آمبولانس‌ها و تعدادی از دفاتر در داخل بیمارستان را هدف قرار داده بود.»

بر اساس اظهارات نماینده هلال احمر، بیمارستان بمباران شده در رقه به بیش از 100 نفر خدمت‌رسانی می‌کرده است؛ این در حالی است که گروه تروریستی داعش بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی خصوصی خود را در اختیار دارد.

وی همچنین متذکر شد در این بیمارستان هیچ عنصر تروریستی وجود نداشته است.

این نخستین باری نیست که ائتلاف (به اصطلاح ضد داعش) به سرکردگی آمریکا از بمب‌های ممنوعه فسفری در حملات هوایی خود در رقه استفاده کرده است. در ماه ژوئن، این ائتلاف به اسپوتنیک گفت از فسفر سفید برای شناسایی و علامت‌گذاری اهداف خود در عملیات آزادسازی رقه از چنگال داعش استفاده کرده است.

روز جمعه، خبرگزاری رسمی سانا گزارش داد در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکا به رقه، یک زن و 7 کودک کشته شدند.

در همان روز، ائتلاف آمریکا تعداد تلفات غیرنظامیان در عملیات علیه داعش در سوریه و عراق را به روز رسانی کرد و اعلام کرد از آغاز این درگیری‌ها تاکنون، این رقم به 624 نفر افزایش یافته است.

در هفته گذشته، خبرگزاری سانا گزارش داد چند غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف آمریکا در شهر دیرالزور در سوریه کشته شده اند.

ائتلاف مبارزه با داعش که متشکل از 68 کشور است، از سال 2014 علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق حملات هوایی انجام داده است. این در حالی است که دولت سوریه و یا شورای امنیت سازمان ملل متحد اجازه انجام این حملات را صادر نکرده اند.

انتهای پیام/

 

حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به بیمارستانی در سوریه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار