عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بیشتر امامزادگان عظیم الشان کشور از جمله امام زاده محمد(ع) کرمان از نوادگان و فرزندان امام کاظم (ع) هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی نماینده محترم مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران عصر دیروز در مراسم بزرگداشت امام زاده محمد (ع) شهر کرمان ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) حرکت تاریخی و مهاجرت آن حضرت زمینه ورود تعداد زیادی از امامزاده‌ها به ایران را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر امامزادگان عظیم الشان کشور از نوادگان و فرزندان بلافصل امام کاظم (ع) می باشند اظهار کرد: امامزاده محمد نیز از جمله فرزندان کاروان نور آن حضرت و شکوه عظمت شهر کرمان است.

امام جمعه موقت تهران با طرح این پرسش که سوال می شود رمز و راز وجود این همه امامزاده در کشور چیست؟ به تاریخ حضور امامزادگان در ایران اشاره کرد وگفت: زمانی که امام رضا‌(ع) به ایران مهاجرت کرد، مورد عشق و ارادت مردم قرار گرفتند واین موضع زمینه ساز مهاجرت تعداد زیادی از امامزاده‌هابه ایران شد . بعد از آن سفر حضرت معصومه‌(س) اتفاق افتاد که در کاروان آن حضرت هم امامزاده‌ها و از جمله خواهران و برادران آن حضرت حضور داشتند.
وی تصریح کرد: بعد از آن دوران هم تعداد زیادی از نوادگان امام کاظم‌(ع) وارد کشور شدندبه همین دلیل تعدد نسل آن حضرت در کشور ما بسیار است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آستان امامزادگان عظیم الشان مایه سعادت و افتخارکشور مان هستند تاکید کرد: یکی ازبرنامه هاو رسالت های مهم سفر امامزادگان ترویج اشاعه مکتب اهل بیت (ع) و معارف اسلام به مردم مستضعف در طی دوران های مختلف بود.

آیت الله خاتمی ارادت ویژه به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت(ع) را هدیه ای نصیب مردم کشورمان دانست واز مدیر اوقاف استان وتمامی خدمت گذاران و خادمین در احیاء بقاع متبرکه استان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ی

امامزاده محمد (ع)از نوادگان کاروان نور در دیار کریمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار