کارشناس دو و میدانی کشورمان گفت:معتقدم تفتیان دونده ای نیست که بتواند در مسابقات جهانی برای کشورمان کار خاصی انجام دهد.

ایرج حصیبی در گفت و گو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،در مورد نتایج  حدادی در رقابت های دو و میدانی قهرمانی جهان اظهار داشت: اینکه یک ورزشکار در تمام دوران ورزشی اش در اوج باشد کاری غیر ممکن است اما مسئله مهمتر این است که آقایان پیش از اعزام عنوان می کردند که حدادی می تواند مانند رقابت های آسیایی اودیشا کار غیر ممکن را تبدیل به ممکن کند، اما با توجه به اینکه او در مرز 33سالگی قرار دارد و از شرایط مطلوب گذشته اش فاصله زیادی گرفته انتظار صعود به فینال از او انتظار بی جایی به نظر می رسید.

مدال آوری حدادی در رقابت های جهانی بعید بود

او ادامه داد: درست است حدادی توانست در رقابت های آسیایی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند ولی نباید این را فراموش کرد که کیفیت مسابقات جهانی با آسیایی به هیچ وجه قابل قیاس نیست زیرا رکورد پرتابگران آسیایی چیزی بین 61 یا 62 متر است این در حالی است که رکورد بهترین پرتابگران دیسک دنیا نزدیک به 70 متر است با این اوصاف و رکورد 63:54 که حدادی در رقابت های آسیایی اودیشا به ثبت رسانده بود انتظار من این بود که در لندن رکوردش را مقداری افزایش دهد اما متاسفانه نتوانست در مسابقات عملکرد مناسبی را از خودش به نمایش بگذارد.

کارشناس دو و میدانی کشورمان درباره نتیجه تفتیان در دوی 100 متر قهرمانی جهان گفت: به نظر من برای ورزشکاری که در سال گذشته توانست زمان 10:04 را به ثبت برساند حدنصاب 10:34 نتیجه ای ضعیف محسوب می شود.برایم جای تعجب است که چطور دوندگان چین، ژاپن و کره ای جواز صعود به مرحله نیمه نهایی را بدست آوردند اما تفتیان نتوانست! از طرفی فرق دو و میدانی با رشته های دیگر در این است که نتیجه ها در صدم ثانیه مشخص می شود، مگر اینکه مانند مسابقات هندوستان چند ورزشکار شاخص حضور پیدا نکنند تا افراد ضعیف تر به مدال دست پیدا کنند. پس از کسب مدال طلای تفتیان در رقابت های آسیایی کیهانی با افتخار اعلام کرد که پس از سال ها توانسته ایم در دوی سرعت آسیا به قهرمانی برسیم اما حالا مشخص شده که قهرمانی تفتیان در گرو غیبت دوندگان مطرح شرق آسیا در مسابقات بود چرا که در صورت حضور دوندگان مطرح  در مسابقات اودیشا تفتیان نمی توانست به ذهنش خطور کند که قهرمان دوی سرعت آسیا شود.

حصیبی درمورد اینکه برخی ها عنوان می کنند دیر رسیدن باعث شده تا ملی پوشان چنین نتایجی را کسب کنند اظهار داشت:خیر چنین موضوعی نمی تواند در عملکرد ضعیف تفتیان و حدادی تاثیر گذار باشد. به نظر من مقصر اصلی این موضوع را باید فدراسیون قلمداد کرد چرا که اگر مقداری زودتر مدارک را ارسال می کردند چنین اتفاقاتی پیش نمی آمد. با این وجود حتی اگر تیم چند روز زودتر هم به مسابقات اعزام می شد باز بعید بود که نتایج قابل قبولی توسط ورزشکاران رقم بخورد.در ضمن تفتیان ورزشکاری نیست که بخواهد زیر 10:00 ثانیه بدود. زمانی که مسئولان فدراسیون با افتخار اعلام می کردند که تفتیان قرار است زیر اوتانون گای در فرانسه تمرین کند، باید فکر چنین روزهایی را هم می کردند که امکان دارد گای نتواند پیشرفتی را در نحوه تمرینات تفتیان بوجود آورد.همچنین کشور فرانسه در دوهای سرعت مانند آمریکا و جامائیکا از کارنامه خوبی  برخوردار نیست. پس از عملکرد ضعیف تفتیان در مسابقات نه چندان معتبر فرانسه و بازی های کشورهای اسلامی می شد فهمید که گای نمی تواند برای تفتیان کار آمد باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار