مرتضوی گفت: هر مقام در هر بخشی که نسبت به تامین مسجد جوادیه شهر هرات کوتاهی کرده باشد، تحت پیگرد قرار می‌گیرد.

هر کسی که نسبت به تامین امنیت مسجد جوادیه کوتاهی کرده باشد، تحت پیگرد قرار می‌گیردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، "شاه حسین مرتضوی" سخنگوی رئیس جمهور غنی که شب گذشته در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران هرات صحبت می‌کرد به حادثه تروریستی اخیر مسجد جوادیه اشاره و هدف از سفر رئیس جمهور به هرات را ابراز همدردی با مردم داغدیده هرات عنوان کرد.

سخنگوی رئیس جمهور افزود که اقدامات گروه‌های تروریستی و حملات آن بر اماکن دینی و مذهبی نشان از این است که آنان فکر می‌کنند شکاف‌های اجتماعی را گسترده‌تر می‌کنند اما مردم هرات جواب سختی به آنان دادند.

او در ادامه با اشاره به روحیه همپذیری مردم هرات گفت که همپذیری مردم در هرات و سراسر کشور یکی از نقاط قوت افغانستان در میان کشورهای اسلامی به شمار می‌آید.

مرتضوی در ادامه تاکید کرد که قوت افغانستان در اتحاد و اجماع سیاسی مردم است.

وی در ادامه تاکید کرد که هر مقام در هر بخشی که نسبت به تامین مسجد جوادیه شهر هرات کوتاهی و غفلت کرده باشد، تحت پیگرد قرار می‌گیرد.

سخنگوی رئیس جمهور یادآور شد که کار حکومت تقبیح نیست، پیگیری رویدادهای تروریستی است. در کنار بررسی شفاف رویداد خونین هرات، یکی از مسوولیت‌های حکومت، ابراز همدردی با مردم است.

از سویی هم نگرانی مردم حوزه غرب و به‌خصوص هرات، رشد گروه‌های تروریستی بخصوص داعش در این منطقه است. سخنگوی رئیس جمهور می‌گوید که این گروه متحمل ضربه‌های بزرگی از سوی نیروهای امنیتی شده و سه تن از سرکردگان‌شان به هلاکت رسیده است.

او تاکید کرد که گروه‌های تروریستی در هر نقطه از کشور که باشند، در امان نخواهند بود.

پس از حمله به مسجد جوادیه، گروه داعش این حمله را برعهده گرفت. مرتضوی می‌گوید که تحقیق در این زمینه جریان دارد.

سخنگوی رئیس جمهور نارسایی در نیروهای امنیتی را می‌پذیرد اما می‌گوید که این نارسایی‌ها در پلان ۴ ساله حکومت اصلاح خواهد شد.

وی اما در ادامه گفته‌هایش به حمله مخالفین مسلح بر یکی از پوسته‌های اطراف "بند‌کمال‌خان" ولایت نیمروز اشاره کرد و گفت که برای ساخت زیر بناها و بندهای آبی کشور هر گونه قربانی می‌دهیم.

او در ادامه به کشورهای حامی تروریزم در منطقه و جهان گفت که هر کشوری که از تروریست حمایت می‌کند، باید از گذشته درس بگیرد زیرا این حمایت باعث ناامنی در منطقه می‌شود.

سخنگوی رئیس جمهور گفت که ساخت بند‌های آبگردان و مدیریت آب یکی از سیاست‌های ریاست جمهوری است.

 انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.