در دوره چهارم شورای قم عقلانیت حاکم بود و اعضای این شورا مصلحت شهر را اولویت خود قرار دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  طوبی حجازی با اشاره به نقاط قوت فعالیت شورای چهارم شهر قم اظهار کرد: با وجود اینکه در شوراها هر کدام از اعضا باید نظر خودشان را ارائه بدهند، اما اعضای شورای چهارم قم مصلحت شهر را اولویت خود قرار دادند و با لوایح و طرح‌هایی که به مصلحت شهر قم بود، همراهی کردند.

وی ادامه داد: همیشه برخی از افراد به دنبال حاشیه سازی هستند، اما در دوره چهارم شورای قم عقلانیت حاکم بود و اعضای این شورا سقائیان نژاد را که یک مدیر پخته و با تجربه است، به عنوان شهردار قم انتخاب کردند و او در شهرداری این شهر به دنبال کار کردن، عقلانیت و منافع شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: شورای چهارم این شهر می‌توانست که در زمینه مقوله‌های مالی، مسائل زیربنایی و حقوقی  بهتر عمل کند، اگر در این شورا اعضای حقوقدان بیشتری وجود داشت، کمیسیون حقوقی شورای چهارم قم بهتر عمل می‌کرد و وجود حقوقدانان به عنوان عضو در شوراهای شهر یک ضرورت است.

حجاری با اشاره به نگاه شورای چهارم شهر قم به مسائل فرهنگی اظهار کرد: این شورا نسبت به شورای سوم قم عملکرد بهتری را در زمینه مسائل فرهنگی داشت و در زمینه مسائل بانوان هم شورای چهارم قم مصوباتی را داشت.

وی ادامه داد: باید نگاه توجه به مسائل بانوان را در مدیران و بدنه شهرداری قم ایجاد کنیم و باید بدانیم که بانوان نه تنها نیمی از جامعه، بلکه کل پیکره جامعه را تشکیل می‌دهند، اگر بانوان از لحاظ فکری به آرامش برسند، فضای خانه‌ها هم آرام خواهد شد.

عضو شورای اسلامی قم در پایان خاطرنشان کرد: طبق نظر اسلام، برابری جنسیتی بین زن و مرد را قبول نداریم، اما باید زمینه بهره مندی بانوان شهر قم از امکانات را فراهم کرده و فضاهای ویژه بانوان را در شهر ایجاد و تقویت کنیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار