جشنواره سفره ایرانی در استان گلستان پایان یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛  در این جشنواره که دو روز گذشته در گلستان آغاز شده بود استان های شمالی و قزوین بخشی از غذاها و آیین بومی و فرهنگی خود از جمله موسیقی و رسوم را به نمایش گذاشتند.


رنجبر دبیر ملی جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری در آیین اختتامیه جشنواره سفره ایرانی گفت :منطقه یک کشور در جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری یکی از متنوع ترین مناطق کشور در خصوص طبخ غذاهای سنتی است.

وی افزود :گلستان ظرفیت بالقوه ای در حوزه صنعت گردشگری دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده گردد و تمرکز ما در بخش غذا تنوع بخشی به جاذبه های گردشگری است.


ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان هم در این آیین گفت :استقبال مردم فهیم و فرهنگ دوست استان گلستان از سه روز از برگزاری نخستین جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری در گلستان بی نظیر بود و باعث ایجاد لحظاتی به یاد ماندنی در استان شد.


وی افزود :در آینده برنامه داریم برنامه های متنوع دیگری در استان در حوزه توسعه صنعت گردشگری اجرا کنیم.


‍ ‍ داوران بین المللی جشنواره سفره ایرانی در بخش گردشگری گروه اقامتگاه بوم گردی اسپرز مازندران ،سفره خانه سنتی تلکا استان گلستان، رستوران مارماریس گلستان، رستوران آفتاب درخشان صحرا قزوین، واحد پذیرایی جهانگیری رودبار گیلان و واحد میررازقی رشت از استان گیلان را به عنوان گروههای برتر انتخاب کردند.


همچنین در بخش انتخاب سر آشپزان برترصفا ملکی، نسرین عسگری و مریم سعیدی از گلستان، علی اکبر نقوی، سکینه ابوپور و الهام تورانی از مازندران، مرضیه رهبر، رقیه صالحی از گیلان و سیدحسین حسینی، مریم ظلمی و زهرا آهنی جگر قزوین برتر شدند.

 

انتهای پیام / ا

 

سفره ایران در گلستان / گرگان میزبان ۴ استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار