اصفهان؛

مهارت آموزی مهم‌ترین و مناسب‌ترین راه برای برون رفت از مشکل بیکاری است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: ما در کنار مسؤولیت‌های اجتماعی به دنبال این هستیم که کارنامه خوب اجتماعی هم داشته باشیم که با اشتغال جوانان و کمک به اقتصاد محقق خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابوطالب جلالی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: دل نگرانی در رابطه با اشتغال جوانان برای مسؤولان، خانواده‌ها و جوانان وجود دارد و صرف نظر از اقدامات انجام گرفته در گذشته و منابع تخصیص داده شده امروز با پدیده شوم بیکاری مواجه هستیم.

وی افزود: همه باید مقوله آماده سازی جوانان برای قبول مسؤولیت‌های اجتماعی و اقتصادی را در نظر داشته باشند که با اتحاد، تلاش و استفاده از همه ظرفیت‌ها توفیقاتی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ادامه داد: مقام معظم رهبری دز نام‌گذاری سال‌ها خصوصاً در چند سال اخیر بر موضوعات اقتصادی و همت همه دستگاه‌ها در کمک برای اشتغال جوانان تأکید داشته‌اند و امسال هم به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده که به این معنا است در کشور ظرفیت زیادی برای مدیریت و هدایت بهتر اقتصاد و اشتغال جوانان وجود دارد.

وی با بیان اینکه قریب به 15 هزار شغل در کشور داریم، گفت: صرف نظر از امکان بیشتر شدن این مشاغل با توجه به ثروت ملی، اگر همین میزان شغل هدایت شود بیکاری در کشور نخواهیم داشت.

جلالی با تأکید بر اینکه در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید بسترهای متناسب با مشاغل مورد نیاز در کشور باشد، مطرح کرد: علی‌رغم گران بودن این آموزش‌ها دولت این ظرفیت را به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار می‌دهد و بعد از پایان آموزش نیز تسهیلاتی در اختیار جوانان قرار می‌دهد که بتوانند برای خود و دیگران شغل ایجاد کنند.

وی در ادامه اذعان کرد: در ماه‌های آخر سال گذشته طرح کارورزی دانش‌آموخته‌های دانشگاهی در شورای اشتغال تصویب شد که سنین 23 تا 32 سال را در مقاطع کاردانی تا دکتری دربر می‌گیرد که با این اجرای این طرح 70 درصد جوانان مشغول کار خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با تأکید بر اینکه مهم‌ترین و مناسب‌ترین راه برای برون رفت از مشکل بیکاری موضوع مهارت‌آموزی است، بیان کرد: ما در کنار مسؤولیت‌های اجتماعی به دنبال این هستیم که کارنامه خوب اجتماعی هم داشته باشیم که با اشتغال جوانان و کمک به اقتصاد محقق خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.