وزیر نیرو گفت:برای تامین نیاز هشت هزار مگاواتی کشور به برق، 26 نیروگاه جدید در حال ساخت است.

ساخت 26 نیروگاه جدید در کشور/الگوی مصرف در جامعه صحیح نیستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛اردکانیان،وزیر نیرو در حاشیه افتتاح نیروگاه 6 مگاواتی قم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تأمین نیاز 8هزار مگاواتی کشور به برق، 26 نیروگاه جدید در دست احداث است، همچنین برای کمبود 3 هزار مگاواتی برق در کشور 11 برنامه مدیریتی تدوین‌شده که به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود:13 پروژه صنعت برق و نیروگاه‌های مولد در استان قم در آینده افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی 4 پروژه جدید صنعت برق در استان آغاز شده است، همچنین بالغ‌بر 111 میلیارد تومان برای پروژه‌های جدید برق قم اعتبار هزینه و 107 میلیارد تومان نیز برای طرح‌های آینده پیش‌بینی‌شده است.

وزیر نیرو گفت: در مجموع وزارت نیرو 764 طرح در بخش‌های مختلف آب، برق و فاضلاب در استان قم دارد که بیش از 460 میلیارد تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

اردکانیان ادامه داد: سیاست وزارت نیرو و دولت سوق دادن بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های برق و در صنعت آب و فاضلاب است تا نیازهای پایه‌ای صنایع و واحدهای تولیدی از این طریق تأمین شود.

وزیر نیرو ‌با انتقاد از الگوی مصرف اشتباه جامعه در مورد برق گفت: با ادامه روند الگوی مصرف در زمینه برق هر اندازه هم که سرمایه‌گذاری برای توسعه نیروگاه‌های برق صورت بگیرد نتیجه‌ای از آن حاصل نمی‌شود.

انتهای پیام/ش

سفر وزیر نیرو به قم

برچسب ها: وزارت نیرو ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار