سنندج؛

برگزاری پنجمین نشست فصلی معاونین بهبودتولیدات گیاهی کشوردر سنندج

پنجمین نشست فصلی معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت کشور با حضور معاون وزیرجهادکشاورزی به مدت دو روز در سنندج برگزار شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کریم ذوالفقاری رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان دراین نشست به ارائه مطالبی در ارتباط با وضعیت بخش کشاورزی استان پرداخت و گفت: از جمعیت یک میلیون و 600 هزارنفری استان 21 درصد آن در روستاها ساکن هستند.

وی سطح اراضی کشاورزی کردستان را بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار ذکر کرد و اظهارداشت: 11 درصد از اراضی کشاورزی استان آبی است و 40 درصد این اراضی هم مجهز به سیستم های نوین آبیاری هستند.

ذوالفقاری افزود: پایین بودن سطح اراضی آبی این استان به سیاست های وزارت نیرو برمی گردد که تاکنون نتوانسته ایم از آب های داخل استان بهره کافی را ببریم.

وی با اشاره به اینکه قسمت اعظم اراضی کردستان دیم است، بیان کرد: یک هکتار زمین دیم استان دو سال یک بار کشت در آن انجام می شود و این درحالی است در سایر استان های کشور دو بار در سال کشت آبی انجام می دهند.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان ادامه داد: طی دو سال کشت دیم در یک هکتار از اراضی استان 700، 800 هزار تومان درآمد نصیب کشاورزان ما می شود.

ذوالفقاری عنوان کرد: اگر میزان اراضی آبی استان به میانگین کشوری برسد بی شک درآمد سرانه مردم این استان هم افزایش پیدا خواهد کرد.

وی میزان تولیدات بخش کشاورزی در سال گذشته را دو میلیون و 600 هزارتن ذکر کرد و افزود: طی چهار سال اخیر میزان تولیدات بخش کشاورزی استان 44 درصد افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است، طی هشت پانل در این نشست به ارائه موضوعاتی شامل افزایش ضریب خودکفایی گندم، ارائه گزارش هواشناسی در خصوص سال زراعی امسال و پیش بینی سال زراعی آینده، بررسی عملکرد برنامه های مکانیزاسیون کشاورزی، برنامه ریزی برای تولید جو و کشت پاییزه و انتظاری حبوبات دیم، برنامه ها و سیاست های طرح دانه های روغنی، اهمیت توسعه کشت نشایی، برنامه ها و راهبردها، تحلیل عملکرد استان ها در تحقق برنامه های ابلاغی و ارایه برنامه کشت آتی وآسیب شناسی و بررسی علل و میزان موفقیت استان ها در جذب کود طی دو روز در سالن جلسات هتل شادی سنندج برگزارشد.

انتهای پیام/م

سنندج،میزبان پنجمین نشست فصلی معاونین بهبودتولیدات گیاهی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.