رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: مادر باردار مارگزیده افغانستانی با تلاش کادر درمانی بیمارستان امیرالمومنین(ع) این شهرستان از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،دکتر علی اکبر نصیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل اظهار داشت: این مادر که 9 ماهه باردار بود اوایل مرداد ماه جاری به دلیل مارگزیدگی در بیمارستان ولایت فراه افغانستان بستری شده که به دنبال خونریزی شدید و بدحال شدن توسط همراهانش به ایران منتقل شد.


نصیری ادامه داد: بیمار پس از ورود به خاک ایران با حال عمومی بسیار بد، خونریزی شدید و کاهش سطح هوشیاری نخست به بیمارستان امام خمینی(ره) زابل مراجعه و پس از هماهنگی و پیگیری به بیمارستان امیرالمومنین(ع) این شهرستان منتقل شد.


وی افزود: این خانم باردار پس از انتقال به بیمارستان امیرالمومنین(ع) زابل در زایشگاه بستری و زایمان کرد که متاسفانه جنین از قبل به دلیل عوارض خونریزی و مار گزیدگی در شکم مادر فوت شده بود.


وی اضافه کرد: بیمار پس از زایمان به دلیل خونریزی شدید و شوک ناشی از خونریزی به اتاق عمل منتقل و عمل هیسترکتومی توسط تیم مجرب زنان و زایمان این بیمارستان آغاز شد که بعد از یک عمل سه ساعته و دریافت 20 واحد فرآورده خونی از مرگ حتمی نجات یافت و به بخش آی . سی . یو انتقال یافت.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: این بیمار همچنین 10 واحد سرم ضد مار( پلی والان ) دریافت کرد و هم اینک حال عمومی وی رضایت بخش است.


سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

انتهای پیام/ع

نجات مادر باردار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار