با حضور جمشید نظمی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی نشست هماهنگی یازدهمین دوره مسابقات سوارکاری جام ستارخان در ورزقان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛   جمشید نظمی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در این نشست گفت : یازدهمین دوره مسابقات سوارکاری جام ستارخان در ورزقان با نظم و انضباط بالایی بایستی برگزار شود‌.

وی تصریح کرد : ورزش مهم‌ترین عامل در بعد افزایش نشاط اجتماعی و مقابله با انحراف‌های اجتماعی است که باید در این زمینه برنامه ریزی مدونی داشت‌.

وی افزود: در این راه نقش ورزش روستایی استان در حفظ این شرایط بر هیچکس پوشیده نیست و برای تقویت این جایگاه باید همدلی و همراهی به طور کاربردی وجود داشته باشد‌.

نظمی بیان کرد: بخشی از معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، به نقص در مبانی تربیتی باز می‌گردد که از طریق گسترش این ورزش‌ها می‌توان از آن جلوگیری کرد و این نشان‌دهنده ارزش حوزه‌کاری دست‌اندرکاران ورزش‌های بومی و محلی است‌.

نظمی گفت: فعالیت در عرصه ورزش‌های بومی و محلی با حوزه ورزش قهرمانی متفاوت است، اگرچه ورزش‌های بومی و محلی به صورت غیرمستقیم در بحث نخبه‌پروری و استعدادیابی همکاری دارند.‌‌

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی اشاره ای نیز به برگزاری جشنواره‌های ورزش کرد و اظهار داشت: برگزاری جشنواره های فرهنگی، ورزشی باعث توسعه ورزش و مشارکت مردمی در روستاها می‌شود‌.

وی گفت: در هنگام برگزاری جشنواره ها و المپیادها باید بکوشیم تا تفریحات سالم را در جامعه روستایی و عشایری معرفی کنیم و آن ها را گسترش دهیم‌.
نظمی اهمیت ورزش‌‌های بومی و محلی را در توجه به ارزش‌‌های سنتی دانست و گفت: این جشنواره‌‌ها در سطح روستاها و نقاط مختلف استان شرایطی ایجاد کرده که مردم به گذشته خود مباهات می‌کنند‌.

وی در این نشست خواستار تشکیل بازارچه های محصولات و توانمندی های عشایری منطقه شد.‌

حسن یحیوی فرماندار شهرستان ورزقان از آمادگی این شهرستان برای برگزاری این رویداد مهم منطقه‌ای خبر داد و افزود : چنین جشنواره های موجب نشاط و شادابی در شهرستان و منطقه شده و همه موارد برای برگزاری یازدهمین دوره مسابقات سوارکاری جام ستارخان در ورزقان مهیاست و نواقصات سال گذشته ارزیابی و برطرف شده است‌.

یحیوی اضافه کرد: در کنار مسابقات برنامه‌های فرهنگی مسابقات سنتی اعم از طناب کشی و دومیدانی برگزار می‌شود‌.

وی آمادگی کامل ادارات شهرستان را هرچه پربارتر بودن مسابقات سوارکاری اعلام و اسب‌دوانی را یکی از ورزش‌های سنتی کشورمان عنوان کرد‌.
در این نشست در خصوص زمان برگزاری یازدهمین دوره مسابقات سوارکاری جام ستارخان در روستای کرویق ورزقان بحث و بررسی و زمان برگزاری مقرر شد بررسی و اعلام شود‌.

سید محمد حسن آل هاشم مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست بر آمادگی کامل این اداره بر همیاری و همکاری برگزاری این جشنواره تاکید داشتند.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری جشنواره های فرهنگی، ورزشی باعث توسعه ورزش  در روستاها می‌شود‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.