مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه بیت المقدس کردستان گفت: امسال 45 هزار زائر راهیان نور از سراسر کشور از یادمان‌های مناطق جنگ تحمیلی در کردستان بازدید کرده‌اند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سرهنگ فرهاد غلامی با اشاره به اینکه تمامی نهادهای استان آماده پذیرایی از زائران راهیان نور کشور هستند، گفت: هم اکنون امکان اسکان 16 هزار زائر در هر شب در استان فراهم شده است .

وی افزود: سال گذشته 350 هزار زائر از یادمان‌های کردستان بازدید کرده‌اند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه سپاه سال گذشته در 111 شب نمایش رزمی برگزار کرده است، افزود: در سال جاری نیز این نمایش‌ها در 120 شب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری نمایش‌های رزمی از هشت سال پیش آغاز شده است که سپاه برای معرفی کردستان به عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش برای تمامی مراحل نمایش‌ها از جمله تنظیم سناریو و هنروران آن از توان بومی استان استفاده می‌کند.

سرهنگ غلامی در ادامه با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف برگزاری کاروان‌های زیارتی راهیان نور در سراسر کشور است، تصریح کرد: سپاه کردستان امسال هم مانند سال گذشته معرفی فرهنگ غنی و تفرجگاه‌های کردستان به زائران را در دستور کار خود قرار داده است.

وی همچنین گفت: پذیرش زائران خارجی کاروان‌های راهیان نور از چند سال گذشته آغاز شده است که طبق آمار موجود، کردستان در سال 94 پذیرای زائرانی از 22 کشور بوده است که امسال هم این پذیرش‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/م

بازدید 350 هزار زائر از یادمان‌های کردستان در سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.