رئیس جبهه اصلاح‌طلبان گفت: بهتر بود نمایندگان احزاب در کمیسیون از حق رای برخوردار بودند و تعدادشان هم بیشتر می‌شد.

حضور دو نماینده از احزاب در کمیسیون ماده 10 غنیمت استمجید محتشمی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به حضور دو نماینده احزاب در کمیسیون ماده 10 بدون حق رأی گفت: بهتر بود که قانون‌گذار پیش‌بینی می‌کرد دو نماینده‌ای که از احزاب استانی و ملی حضور می‌یابند از حق رأی هم برخوردار باشند.

 رئیس جبهه اصلاح‌طلبان تصریح کرد: ولی همین مقدار هم که قانون‌گذار تعیین کرده  دو نفر بدون حق رأی حضور داشته باشند غنیمت است و مقدمه خوبی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور و هیئت دولت می‌توانند با توجه به برخی از مباحثی که در قانون جدید است آن را در قالب یک لایحه آورده و به مرور به تصویب برسانند.

 وی افزود: آرایش کمیسیون ماده 10 احزاب از ابتدا این نقص را داشته که احزاب هیچ رغبتی نداشتند و باید به گونه‌ای شود که از هر بخش دو نفر در کمیسیون حضور یابند و تعداد نمایندگان احزاب بیشتر از سایر بخش‌ها باشد ولی در عین حال نیاز است وزارت کشور و وزیر کشور یک بازنگری کنند.

 محتشمی ارائه تسهیلات به احزاب را مورد دیگر خواند که نیازمند اصلاح‌ است، ادامه داد: از این طریق احزاب می‌توانند به راحتی و بدون نوبت نسبت به داشتن سایت و نشریه اقدام کنند.

 دبیر کل حزب آزادی با بیان اینکه احزاب کارکرد اقتصادی ندارند و قانون هم این نوع کارکرد هم را منع کرده است گفت: اداره حزب ده‌ها میلیون تومان هزینه دارد باید تسهیلات با نرخ 4 درصد داده شود تا احزاب بتوانند بدون وابستگی به دولت برای خود دفاتری ایجاد کنند.

 وی افزود: در آینده باید این احزابی که تمرین تشکیلاتی و ایدئولوژیکی می‌کنند به عنوان نماینده تشکیلاتی مردم فعالیت کنند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: الان نباید آقای روحانی مجبور باشد که کابینه‌اش به شرکت سهامی تبدیل و از افراد گروه‌های خاص استفاده کند، هر چند که در مجموع رویکرد وی مثبت بوده و از اقداماتش حمایت می‌کنیم.

 انتهای پیام/

 

حضور دو نماینده احزاب استانی و ملی در کمیسیون ماده 10 بدون حق رأی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار