محمدآصف رحيمي والي ولايت هرات حمله تروريستي شب گذشته در مسجد جواديه بكر آباد را که منجر به شهادت ۲۹ نفر و زخمی شدن ۶۴ نفر شد كار دشمنان مردم افغانستان دانست و آن را به شدت تقبيح كرد.

والی هرات حمله تروریستی به مسجد جوادیه هرات را محکوم کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته‌ی شاهدان عینی، ۴ فرد انتحاری که بدون نقاب و با کفش‌های اسپورت بودند، ابتدا با شلیک گلوله وارد مسجد جوادیه بکرآباد شدند و سپس دو تن از آنان در میان نمازگزاران رفته و خود را منفجر می‌کنند.
در اين حمله تا اكنون ۲۹ تن از نمازگزاران شهيد و ۶۴ نفر دیگر زخمي شده اند.
والي هرات در پيامي اين حمله غير انساني را كار دشمنان مردم افغانستان دانست و بر عاملان آن نفرين فرستاد.
در اين پيام والي هرات آمده است: "دشمنان مردم افغانستان با اجراي اين حمله تروريستي و هدف قرار دادن نمازگزاران در خانه خدا ثابت ساختند كه به هيچ دين و آييني پايبند نيستند و حاضر به انجام هر جنايتي بخاطر رسيدن به اهداف غير انساني و اسلامي خود و بيگانگان ميباشند.
والي هرات تاكيد دارد كه مردم مسلمان و مجاهد هرات، به‌سان مشت واحد در برابر توطئه هاي دشمنان مردم افغانستان خواهند ايستاد و وحدت و يكدلي اسلامي شان‌را به نمايش خواهند گذاشت.
آقاي رحيمي در حاليكه عميق ترين مراتب تسليت و همدردي خود را با خانواده هاي قربانيان و شهدا ابراز کرد به تمام نيروهاي اطلاعاتي، امنيتي و دفاعي دستور داده تا از تمام توان و امكانات خود بخاطر شناسايي، گرفتاري و مجازات مجريان و طراحان اين حمله استفاده نمايند تا درس عبرتي باشد به ساير هراس افگنان.
والي هرات در عين حال ضمن ارجگزاري به تلاش دوكتوران و كارمندان صحي، به مجروحان نيز شفاي عاجل استدعا کرده است.
آخرین آمار حادثه تروریستی مسجد جوادیه هرات ۲۹ شهید و ۶۴ زخمی عنوان شده است.
مهدی حدید مسول کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات گفته که وضعت ۱۰ نفر از زخمی های این حادثه تروریستی وخیم گزارش شده و احتمال شهادت این ۱۰ نفر هم وجود دارد.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.