در این خبر تصاویری قدیمی از پنجره فولاد حرم امام رضا (ع) را گردآوری کرده ایم.

تصاویر قدیمی از پنجره فولاد حرم امام رضا (ع)به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پنجره فولاد توسط همسر گوهرشاد در سال ۲۷۰۱ قمری ساخته شد. این پنجره از جنس فولاد بود و در نزدیک‌ترین مکان به ضریح مطهر، در صحن انقلاب اسلامی قرار گرفته است تا اشخاصی که به خاطر مواردی، از رفتن به کنار ضریح معذورند، بتوانند از پشت این پنجره که ضریح مطهر از داخل شبکه‌های آن پیداست، زیارت‌نامه بخوانند و با امام رضا(ع) درد دل کنند.

حاجت گرفتن حاجتمندان و شفا یافتن بیماران صعب العلاج پشت پنجره فولاد با کرامات ویژه امام رضا (ع)، سبب شد تا نگاه ویژه ای به آن شود و به سرعت، این محل را به یکی از شلوغ ترین و محبوب ترین مکان های حرم مطهر امام رضا(ع) تبدیل کرد. تا جایی که بستن پارچه و ثفل و زنجیر به شبکه های پنجره فولاد، به تدریج تبدیل به یک سنت برای حاجتمندان و مراجعان به این محل شد. سنتی که البته ریشه دینی نداشته و تنها از یک باور عامیانه سرچشمه گرفته است.

در زیر  می توانید تصاویری قدیمی از پنجره فولاد حرم امام رضا (ع) را مشاهده کنید.

تصاویر قدیمی از پنجره فولاد حرم امام رضا (ع)

تصاویر قدیمی از پنجره فولاد حرم امام رضا (ع)

انتهای پیام/

پنجره فولاد در سال‌های دور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتض روشنی
۲۰:۰۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
اسلام علیک یاعلی ابن موسیرضا قربان حرمت قربان پنچره فولاد که گرفتارهاودردمندان می ایندوحاجت میگیرند خوش الحال خراسان که حرم مطهراین امام مهربان آنجاست خداوندا زیارت امام رضارانسیب تمام دوستداران آن حضرت بگردان و سلام به امیددیداریاامام رضاانشالله
Iran (Islamic Republic of)
سیذ جعفر. کمالی
۰۱:۳۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
خیلی. جالب هست که همچین چیزی در مشهد. است
آخرین اخبار