رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: تا کنون 108 باب مدرسه و 50 باب مسجد توسط بنیاد برکت در سیستان وبلوچستان ساخته شده است.

ساخت  108 مدرسه و 50 مسجد در سیستان وبلوچستان توسط بنیاد برکتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)   در دیدار با آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 88 مرکز جامع سلامت با مشارکت وزارت بهداشت و درمان در این استان در حال ساخت است که 16 مرکز آن امروز افتتاح می شود.


وی گفت: هزار واحد مسکن محرومان نیز توسط بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان در دست ساخت است.


وی افزود: طرح سلامت الکترونیک به صورت پایلوت در سه شهر کشور به اجرا در آمده که یکی از آنها زهک سیستان و بلوچستان است.


رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: 2 شهر دیگر کشور که طرح خدمات سلامت الکترونیک در آنها اجرا شد از مناطق سنی نشین کشور هستند که این نشان از توجه بنیاد برکت به تمام اقشار جامعه دارد.


مخبر اظهار داشت: پنج هزار میلیارد ریال برای اشتغالزایی و هزار و 100 تا هزار و 150 میلیارد ریال در زمینه طرح های زیربنایی در سیستان و بلوچستان هزینه می شود.


رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به سیستان و بلوچستان دارند


نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز در این نشست بیان کرد: اندیشه رهبری را نمی توان منحصر به بنیاد برکت دانست زیرا ایشان توجه ویژه نسبت به تمام مسائل کشور دارند.


آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به اشتغال جوانان و توسعه زیرساخت های کشور به ویژه در سیستان و بلوچستان دارند.


نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: وقتی مردم این استان با رهبر معظم انقلاب آشنا شدند که در زمان تبعیدشان در حال امدادرسانی به سیل زدگان در ایرانشهر بودند.


امام جمعه زاهدان گفت: بنیاد برکت از جمله خیرات وجود مبارک رهبر معظم انقلاب و تاسیس کمیته امداد از برکات امام راحل است.


نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: طرح های اجرایی در کل کشور به ویژه این استان از سوی بنیاد برکت قابل تقدیر است.


آیت الله سلیمانی تاکید کرد: اجرای طرح های اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان از سوی بنیاد برکت برای جوانان، وحدت عملی میان شیعه و سنی است.


نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مردم شیعه و سنی این دیار علاقه بسیار زیادی به نظام و رهبر معظم انقلاب دارند به طوری که توجه تمام اهل سنت به رهبر معظم انقلاب است.


مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این دیدار بیان کرد: 20 خانه عالم تاکنون در سیستان و بلوچستان ساخته شده است.


عارف نوروزی افزود: 108 مدرسه در سیستان و بلوچستان ساخته و مجوز ساخت 12 مدرسه دیگر نیز اخذ شده و 500 میلیارد ریال برای ساخت این مدارس اختصاص یافته است.


وی اظهار داشت: ساخت 88 مدرسه از سال گذشته توسط بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان آغاز شده که امروز 16 مرکز آن افتتاح می شود.


وی ادامه داد: 630 میلیارد ریال به صورت مشترک تا کنون برای ساخت این مراکز بهداشتی هزینه شده است.


مدیرعامل بنیاد برکت افزود: 350 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل این مراکز نیاز داریم تا سه ماه آینده به بهره برداری برسند.

انتهای پیام/ع

ساخت 88 مرکز جامع سلامت درسیستان وبلوچستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار