استاندار:مبارزه با قاچاق کالا باید ریشه ای صورت گیرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ؛ صادقی استاندار قم در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان قم گفت: با اشاره به قوانین مرتبط با این امر، کارشناسی دقیقی نسبت به این قوانین صورت نگرفته است که امیدواریم با اصلاح قوانین شاهد ارتقاء اقدامات در این زمینه باشیم.

استاندار قم با اشاره به کشف محموله های مرتبط با قاچاق کالا اظهار داشت: محموله های کشف شده در مقایسه با آمار قاچاق در سطح کشور ناچیز است.

صادقی تصریح کرد:شرایط جغرافیایی کشور، قوانین بازرگانی و بسیاری از فاکتورهای دیگر را در کاهش و یا افزایش قاچاق دخیل دانست و بایستی ریشه های اصلی قاچاق کالا به صورت کارشناسی احصاء و نسبت به حل آنها اقدام شود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: بسیاری از برنامه های مبارزه با قاچاق کالا موثر نیستند و به جای کنترل ریشه ای قاچاق کالا تنها به مقابله با معلول می پردازند،ریشه های اصلی قاچاق کالا بایستی احصاء و برای حل آنها چاره اندیشی شود.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی به مردم و شهروندان بایستی سیاست های مقابله با قاچاق خرد را کنار گذاشته و مبارزه در مبادی ورود عمده کالا و اصلاح قوانین موثر در کاهش قاچاق را مورد توجه قرار دهیم.

حسین امیری قمی مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری قم نیز با اشاره به تشدید مبارزه با قاچاق کالا در استان قم گفت: مکان مناسبی جهت نگهداری از کالاهای کشف شده وجود ندارد که بایستی اقدامات لازم در این رابطه صورت بگیرد،در بحث مبارزه با قاچاق کالا بایستی گلوگاه ها و محموله های عمده مورد تمرکز مسئولان باشد.

ریاضی مدیر کل تعزیرات حکومتی قم نیز در این جلسه اظهار داشت: تعداد پرونده های مرتبط با قاچاق 25 درصد کاهش و ارزش کالاهای ضبط شده 30 درصد افزایش یافته است.
سمیعی نصب رئیس بازرسی صنعت معدن و تجارت استان قم گفت: نیز با بیان اینکه 12 پرونده قاچاق در 330 مورد بازرسی از اصناف در 4 ماهه ی نخست امسال تشکیل شده است ، ارزش این پرونده ها بیش از 3 و نیم میلیارد ریال می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در 620 مورد بازرسی نیز 36 پرونده عرضه خارج از شبکه به ارزش بیش از 16 میلیارد ریال تشکیل شده است.
انتهای پیام/ح

کنترل ریشه ای قاچاق کالا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار