کتاب «بهترین امید» اثر مهدی اخوان ثالث در برنامه کتاب شب رادیو تهران با صدای بهروز رضوی خوانده می‌شود.

بازخوانی «بهترین امید» اخوان ثالث در  کتاب شب رادیو تهرانبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کتاب «بهترین امید» اثر مهدی اخوان ثالث از روز شنبه 14 تا جمعه 20 مرداد، در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران با صدای بهروز رضوی خوانده می‌شود.

کتاب بهترین امید که قبل از انقلاب در انتشارات آگاه به چاپ رسیده، شناسنامه و زندگی و عقاید مهدی اخوان ثالث درباره زندگی و شعر و شاعری است و گزیده‌ای از اشعار او را هم دربردارد.

شاعر بزرگ ایران در این کتاب، از چگونگی عشقش به موسیقی و این که چگونه پدرش با به وجود آوردن یک ماجرای ساختگی، مردی ژولیده و پریشان به نام فارابی را در سر راه او قرار داد تا او را از موسیقی بیزار کند، سخن می‌گوید و در پی آن، به طور مفصل ماجراهای کشانده شدنش به سمت شعر و شاعری را شرح می‌دهد.

محمدباقر رضایی نویسنده و کارشناس این برنامه گفت: اخوان ثالث در این کتاب، زیبا و صریح از زندگی و عقاید شعری خود سخن گفته و خواننده شنونده را تا پایان، در لذت صادقانه رک گویی‌اش سهیم می‌کند.

برنامه «کتاب شب»، کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که هرشب ساعت 23:30 با تهیه‌کنندگی رضا قربانی و روایت بهروز رضوی، کتاب‌های برتر ایران و جهان را برای مخاطبانش بازخوانی می‌کند. این برنامه از طریق سایت رادیو تهران، شبکه ایران صدا و اپلیکیشن تلفن همراه رادیو، قابل دسترسی است.

 

موسوى گرمارودى مهمان برنامه تمام قد رادیو تهران می‌شود

على موسوى گرمارودى که ترجمه کتاب قرآن ایشان کتاب سال شده، جمعه 13 مرداد، مهمان برنامه «تمام قد» رادیو تهران می‌شود.

نوشین رهگذر تهیه‌کننده برنامه با اعلام این خبر گفت: برنامه «تمام قد» هر هفته جمعه‌ها با مفاخر و چهره‌های ماندگار ملی گفت‎وگو می‌کند. این هفته على موسوى گرمارودى که ترجمه کتاب قرآن ایشان کتاب سال شده و ترجمه نهج‌البلاغه او شایسته تقدیر شده مهمان برنامه خواهد بود.

على موسوى گرمارودى در سال ۱۳۲۰ در قم به دنیا آمد. گرمارودى در چندین ‏دوره در عرصه شعر و ادبیات کشور حضور مؤثر داشته است و از پیشتازان شعر مذهبى امروز شناخته مى‌شود. وی با شاعر بزرگ معاصر اخوان ثالث نیز آشنایى و رفت و آمد داشت و اخوان شعرى نیز به نام او سروده بود.

علاوه بر این؛ با پیروزی انقلاب اسلامی،‌ موسوی گرمارودی به همراه مرحومه طاهره صفارزاده کانون فرهنگی نهضت اسلامی را بنیاد نهاد و در سال 1385 به عنوان «چهره ماندگار بخش شعر» به وسیله بنیاد چهره‌هاى ماندگار انتخاب شد.

برخی از آثار على موسوى گرمارودى می‌توان به سرود رگبار، عبور، در سایه‌سار نخل ولایت، چمن لاله، خط خون، تا ناکجا، دستچین و صدای سبز اشاره کرد.

وی افزود: برنامه «تمام قد» با هدف گفت‎وگو با مفاخر ملی و چهره‌های ماندگار کشوری در حوزه‌های مختلف و بازنگری فردی، علمی و فرهنگی این افراد، تلاش دارد ضمن انتقال تجربیات آنها به جوانان و ایجاد خودباوری در این نسل، قدردان این قشر از جامعه باشد.

برنامه «تمام قد» شبکه رادیویی تهران جمعه‌ها از ساعت 22 و 30 دقیقه به مدت یک ساعت با دعوت از چهره‌های برجسته و ماندگار فرهنگی، هنری، اجتماعی، اجتماعی و... همراه شنوندگان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار