محمد محقق رهبر حزب وحدت و معاون ریاست اجرائیه در گردهمایی ائتلاف آنقره اعلام کرد که حلقاتی که تبعیض و فساد را دامن می زنند را زمین گیر خواهیم کرد.

محقق: حلقاتی که تبعیض و فساد را دامن می زنند را زمین گیر خواهیم کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون دوم ریاست اجرائیه«محمد محقق» در گردهمایی حمایت از ائتلاف آنقره در بلخ اظهار داشت که امروز تمام مردم افغانستان با ما متحد شده اند و ما حتی در قندهار هم نفوذ داریم.

وی افزود: ضرورت تشکیل ائتلاف نجات افغانستان از هر زمانی در این شرایط محسوس تر است؛ برای آنکه آنچه مردم افغانستان از انتخابات گذشته امیدوار بودند به دست نیاوردند؛ مردم در سومین دور انتخابات ریاست جمهوری به صحنه آمدند و رای دادند تا سرنوشت خود را تعیین کنند اما رای های ناپاک و صندوق های گوسفندی اعتبار داده شد و رای مردم را نادیده گرفتند.

وی بیان کرد: حکومت وحدت ملی به این معنا بود که رای های هر دو طرف اعتبار داده شود و هر دو جریان انتخاباتی مشارک مساوی داشته باشد با این امید و ضمانت دنیا ما حکومت را قبول کردیم اما با کمال تاسف کم کم تبعیض ها و ظلم ها آغاز گردید،در قدم اول وزارتخانه ها به شکل تقریبا عادلانه تقسیم شد اما به مرور زمان صلاحیت تیم مقابل ارگ کم گردید.

محقق گفت: قانون حکومت ائتلافی این است که هر تصمیمی باید با مشورت هر دو طرف انجام شود اما انحصار طلبی ها به وجود آمد و رئیس اجرائیه ماه ها برای یک ملاقات انتظار می کشید؛ بعضی وزارتخانه ها را کنار گذاشتند و بدون اطلاع ریاست اجرائیه به حالت تعلیق درامد؛ حتی مخالفت عبدالله عبدالله هم اثر نداشت و صلاحیت وزارتخانه ها به قدری تقلیل شد که یک وزیر صلاحیت تعیین یک مامور را هم ندارد.

وی افزود: شاروال کابل به دلیل مقرر کردن چند هزاره برکنار شد؛ مگر هزاره از این کشور نیست؟ کار به جایی رسیده است که در کابینه کسی چشم دیدن یکدیگر را ندارند؛ بنابراین این ائتلاف برای نجات از تبعیض، بی عدالتی و فساد تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: ما قصد براندازی حکومت را نداریم اما حلقاتی که تبعیض و فساد را دامن می زنند را زمین گیر خواهیم کرد.

معاون ریاست اجرائیه اظهار داشت: تا زمانی که دوستم برای انتخابات ریاست جمهوری لازم بود وی قهرمان خوانده می شد اما زمانی که رای او و هوادارانش گرفته شد به سوی انزوا رفت و صلاحیت های بسیار تشریفاتی برای ایشان در نظر گرفته شد.

محقق تاکید کرد: مداخله جامعه جهانی در پرونده دوستم مداخله در امور سیاسی و استقلال کشور است؛ میلیون ها آدم پشت وی ایستاده اند و هیچ کسی حق جلوگیری از ورود او به کشور را ندارند.

معاون ریاست اجرائیه گفت: به ائتلاف نجان افغانستان نباید برچسب قومی بزنند امروز تمام مردم افغانستان با ما متحد شده اند ما حتی در قندهار هم نفوذ داریم و آقای انورالحق احدی نیز به ما پیوسته اند.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار