دولت سوریه در بیانیه‌ای، از عربستان سعودی به سبب محدویت‌های اعمال‌شده علیه شهروندان این کشور برای شرکت در مناسک حج به شدت انتقاد کرد.

انتقاد سوریه از عربستان سعودی بابت بهره‌برداری سیاسی از مناسک حجبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از واشنگتن پست، دولت سوریه امروز (سه‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای، از عربستان سعودی به سبب محدویت‌های اعمال‌شده علیه شهروندان این کشور برای شرکت در مناسک حج به شدت انتقاد کرد.

وزارت اوقاف سوریه در بیانیه‌ امروز خود که خبرگزاری سوری «سانا» آن را منتشر کرد، با انتقاد از سوء‌استفاده سیاسی و اقتصادی عربستان سعودی از مناسک سالانه حج، اعلام کرد ریاض همچنان به این اقدامات خود ادامه می‌دهد. 

عربستان سعودی در حال حاضر هیچ گونه روابط دیپلماتیکی با دولت بشار اسد، دولت قانونی سوریه، ندارد. این کشور از سال 2012 میلادی شرط پذیرش زائران سوری را برای انجام مناسک حج اقدام آن‌ها برای اخذ ویزا از یک کشور ثالث و از طریق کمیته عالی حج سوریه، قرار داده که تحت کنترل معارضان سوری است.

برخی از کشورهای اسلامی -از جمله ایران، قطر و ترکیه- پس از مشکلاتی که درسال‌های گذشته در عربستان سعودی برای زائران بیت‌الله الحرام در جریان مناسک حج به وجود آمد، خواستار سپردن سازماندهی امور حج به سازمان کشورهای اسلامی شده‌اند.

 

انتهای پیام/

سوریه از محدودیت‌های اعمال‌شده علیه زائران سوری بیت‌الله الحرام انتقاد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار