مسابقات المپیاد طرح ملی دادرس ویژه دانش آموزان جمعیت هلال احمر شرق فارس در فسا برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در مسابقات المپیاد طرح ملی دادرس ویژه دانش آموزان جمعیت هلال احمر شرق فارس ۱۴۰ نفر از دانش آموزان پسر و دختر مدراس شهر‌های فسا، داراب، زرین دشت، استهبان و نی ریز طی دو روز در آیتم‌های احیای قلبی ریوی (CPR)، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، اطفای حریق، کنترل خونریزی پانسمان و بانداژ، آتل بندی و شکستگی‌ها با هم به رقابت پرداختند.

محمدی رئیس اداره جمعیت هلال احمر شهرستان فسا گفت: با برگزاری این مسابقات و آموزش ها، مهارت‌های اجتماعی مانند شرکت در کار گروهی و تقسیم کار، ایجاد رقابت سالم بین فراگیران، افزایش اعتماد به نفس و خود باوری، مسئولیت پذیری در بین دانش آموزان تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از این آموزش‌های امدادی در قالب طرح ملی دادرس به دانش آموزان پایه هشتم ارائه می‌شود تا دادرسان هلال احمر بتوانند در زمان حوادث و بلایا به خود و دیگران کمک کنند.

رئیس اداره جمعیت هلال احمر شهرستان فسا اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح در مدارس گامی بزرگ برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از حوادث برداریم.

گفتنی است، در پایان مسابقات المپیاد طرح ملی دادرس ویژه دانش آموزان جمعیت هلال احمر شرق فارس در گروه دختران تیم‌های فسا، استهبان و داراب و در گروه پسران تیم‌های نی ریز، فسا و استهبان مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

انتهای پیام/ن

رقابت ۱۴۰ نفر از دانش آموزان شرق فارس در مسابقات المپیاد طرح ملی دادرس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.