پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک فارس از هفته آینده آغاز می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ همتی مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در جلسه ستاد مقاومتی استان اظهار کرد: ۳۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی صنایع کوچک و متوسط در کشور پیش بینی شده که سهم فارس از این مقدار ۳۲۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ نفر از صاحبان صنایع کوچک و متوسط برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند که از هفته آینده پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود تا بتوانند واحد‌های تولیدی خود را نوسازی و یا بازسازی کنند.

همتی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با اختصاص این تسهیلات بتوان بیش از ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد کرد.

در این جلسه بر توسعه اشتغال فراگیر در روستا‌ها بویژه در بخش گردشگری و صنایع دستی تاکید شد.

مختاری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز بیان کرد: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال فراگیر و تولید در روستا‌های کشور پیش بینی شده که تلاش می‌کنیم ضمن استفاده از این تسهیلات با ایجاد تعاونی و شناسایی روستا‌های هدف گردشگری و بویژه در بخش تولید فرش دستباف نسبت به ایجاد اشتغال فراگیر اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: در بحث فرش دستباف تا کنون ۱۰ هزار نفر اعلام آمادگی کرده اند.

افشانی استاندار فارس هم در این جلسه با تاکید بر صادرات محصولات دانش محور اظهار کرد: امروزه باید با شرایط موجود گام برداریم و به سمت توانمند سازی شرکت‌های دانش بنیان برویم.

وی ادامه داد: باید بخش خصوصی هدایت و ساماندهی شوند تا تولید و اشتغال رونق یابند چرا که تجربه نشان داده وابسته بودن به بخش دولتی مشکلی را حل نخواهد کرد.

افشانی اضافه کرد: بخش خصوصی تسهیل کننده توسعه و رونق اقتصادی است و ثروتی که در اختیار مردم است باید به سمت تولید و اشتغال هدایت شود.

وی توجه ویژه به روستا‌ها و فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای اشتغال فراگیر تولید و رونق اقتصادی در روستا‌ها را موجب استقرار روستائیان و مهاجرت معکوس از شهر به روستا دانست.

انتهای پیام/ن

ایجاد اشتغال با اختصاص اعتبار به صنایع کوچک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار