عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی از راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی و برگزاری دوره برای آن ها خبر داد.

برگزاری دوره زبان فارسی برای دانشجویان خارجی در دانشگاه خوارزمیبهادر باقری عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر با کشور عراق روابط گسترده‌ای در خصوص جذب دانشجوی خارجی داریم و تعداد زیادی از دانشجویان عراقی در تابستان تحصیلات خود را در مقطع ارشد و دکتری در دانشگاه خوارزمی آغاز می کنند.

وی  با بیان اینکه به دنبال راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی هستیم، گفت: با توجه به پتانسیل خوبی که در گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی در زمینه تدریس به دانشجویان خارجی وجود دارد، امیدواریم این کار به خوبی انجام شود.

باقری افزود: در حال حاضر برای راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی از وزارت علوم درخواست مجوز کرده‌ایم که اگر با این مجوز موافقت شود، ما آمادگی داریم که از مهر ماه 96 این دوره‌ها را برگزار کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: این دوره‌ در دانشکده ادبیات علوم انسانی یا ادبیات زبان‌های خارجی واقع در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.

وی گفت: در ماه‌های اخیر مرکز پژوهشی نفت را راه اندازی کرده‌ایم و همکاری‌های خوبی با وزارت نفت در این خصوص آغاز شده است و در حوزه اکتشاف نفت و مخازن نفتی فعالیت خواهد کرد.

باقری بیان کرد: ما در دانشگاه خوارزمی به دنبال راه اندازی مرکز پژوهشی آب هستیم و درخواست مجوز از وزارت علوم برای این مرکز داده‌ایم و امیدواریم این مرکز نیز به زودی در دانشگاه خوارزمی راه اندازی شود.

وی یادآورشد: دانشگاه خوارزمی در تلاش است که به مسائل روز جامعه بپردازد و تنها به دنبال علم برای علم نباشد و در پی علم برای خدمت جامعه باشد و به همین جهت مشکلاتی که کشور در زمینه نفت،‌ آب و محیط زیست دارد دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
زنده باد دکتر باقری عزیز و فهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
خیلی هم عالی