وزیر خارجه هند از جامعه جهانی و به ویژه آمریکا، خواسته تا برای حفظ دستاوردهای ۱۶ سال اخیر در افغانستان، برای مبارزه با تروریسم در این کشور بیشتر تلاش کنند.

 هند خواستار حمایت بیشتر جامعه جهانی از افغانستان شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «سوشما سواراج»، وزیر خارجه هند از جامعه جهانی و به ویژه آمریکا، خواسته تا برای حفظ دستآوردهای 16 سال اخیر در افغانستان، برای مبارزه با تروریسم در این کشور بیشتر تلاش کنند.

وی در مراسم افتتاحیه نخستین انجمن آمریکا و هند، در واشنگتن گفت: در شرایط کنونی حضور نیروهای خارجی در افغانستان ضروری بوده و جامعه جهانی به حمایت از این کشور ادامه دهد.

وی هند را قربانی تروریسم خوانده و افزود: از سال‌ها به این طرف با این پدیده مواجه هستیم و اکنون این معضل، به چالشی منطقه‌ای و حتی جهانی تبدیل شده است.

سواراج همچنان اطمینان داده که هند برای بهبود وضعیت افغانستان، مشارکت داشته و به همکاری با مردم و دولت این کشور متعهد است.

هند یکی از بزرگترین کمک کنندگان افغانستان، طی 16 سال گذشته بوده که در این مدت حدود 2 میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است.

افق نوشت: سابق بر این «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند و «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا نیز در دیدارشان روی همکاری با افغانستان بحث کردند.

همچنان سناتوران آمریکا، در زمینه حمایت‌ نظامی هند در افغانستان طرحی را ارائه کردند که با اکثریت آرا به تصویب کمیته نظامی سنای این کشور رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.