با اجرای یک عملیات انشعاب گیری گرم توسط کارکنان منطقه چهار، عملیات انتقال گاز بر روی خط 30 اینچ نکا- رشت و اتصال این خط به خط 30 اینچ کیاسر – قوشه در استان مازندران، استانهای شمالی به طور کامل از گاز ترکمنستان بی‌نیاز شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ ناصر علوی شهری مدیر منطقه چهارعملیات انتقال گاز گفت: در زمستان سال 95 قطع یکباره گاز صادراتی به ایران از سوی ترکمنستان، در شرایطی که در ابتدای فصل سرما قرار داشتیم و حفظ پایداری فشار گاز شمال کشور با گاز وارداتی از ترکمنستان پیش بینی شده بود، ایران را در وضعیت تنش‌زای تأمین گاز قرار داد.


وی افزود: ترکمنستان پیش از این نیز در سال 86 با قطع گاز، بحران تأمین انرژی زمستانه‌ای را به استانهای شمالی کشور تحمیل کرده بود.
 

علوی شهری ادامه داد: مسئولان تصمیم گرفتند با تکمیل زیرساخت هایی جدید و اتصال خط 30 اینچ نکا ، رشت به خط 48 اینچ پارچین سنگ بست، به طور کامل استانهای شمالی کشور را از گاز وارداتی از ترکمنستان بی‌نیاز کنند.
 

این مقام مسئول با اشاره به اجرای اتصال خط لوله انتقال گاز دامغان - کیاسر– ساری توسط همکاران منطقه چهار عملیات انتقال گاز اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح، علاوه بر رفع شدن مشکل افت فشار و قطع گاز استان‌های شمالی، نیازی به واردات گاز از کشور ترکمنستان نداریم.
 

انتهای پیام// م. ه
 


نگرانی ها بابت قطع زمستانه گاز دراستانهای شمالی رفع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.