سیگار: بیش از 2500 سرباز افغان در چهار ماه نخست سال 2017 کشته شده‌اند

«اداره بازرسی عمومی آمریکا در بازسازی افغانستان» گزارش جدیدی از تلفات نیروهای امنیتی افغانستان در درگیری‌ها با تروریست‌ها منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «اداره بازرسی عمومی آمریکا در بازسازی افغانستان» موسوم به «سیگار» در گزارشی اعلام کرد: «در چهار ماه نخست سال جاری میلادی، 2531 نیروی امنیتی افغانستان کشته و 4238 نفر هم در مقابله با تروریستهای طالبان در این کشور مجروح شده‌اند.»

آمار تلفات نیروهای امنیتی افغانستان مربوط به بازه زمانی اول ژانویه تا 8 مه سال جاری میلادی است و بوسیله دولت افغانستان در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفته است.

سیگار در گزارش پیشین خود -که در ماه فوریه سال جاری میلادی منتشر شد- اعلام کرد: دست‌کم 6785 سرباز افغان و نیروی پلیس در 10 ماه نخست سال 2016 کشته شده‌اند.

بر اساس داده‌های سیگار، روزانه حدود 20 سرباز و افسر پلیس در افغانستان کشته می شوند. فرماندهان و مقامات آمریکایی تاکنون چندین بار در خصوص تلفات شدیدی که نیروهای امنیتی افغانستان در مقابله با تروریستهای طالبان متحمل می شوند، هشدار داده اند. بیشتر این تلفات هم مربوط به پایگاه‌های ایست و بازرسی آسیب‌پذیر آنهاست.

هفته گذشته، بر اثر حمله تروریستهای طالبان به یک پایگاه ایست و بازرسی نیروهای امنیتی افغانستان در قندهار، 30 سرباز افغان کشته شدند.

در گزارش سیگار همچنین آمده است: تروریستهای طالبان 11 منطقه افغانستان را کنترل می‌کنند و بر 34 بخش دیگر هم نظارت دارند. دولت افغانستان هم در حال حاضر 59.7 درصد از کل 407 منطقه این کشور را تحت کنترل دارد.

هم‌اکنون حدود 3 میلیون نفر (یک دهم جمعیت افغانستان) در مناطقی زندگی می‌کنند که تحت کنترل تروریست‌های طالبان قرار دارد. همچنین 21 میلیون نفر هم در مناطق تحت کنترل دولت افغانستان زندگی می‌کنند.


انتهای پیام/

کشته شدن بیش از 2500 سرباز افغان در چهار ماه نخست سال 2017

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار