رییس دامپزشکی قوچان استفاده از سامانه GIS به منظور کنترل و پایش بیماری‌های دام طیور و آبزیان در این شهرستان را ضروری دانست.

استفاده ازسامانه GIS به منظور کنترل بیماری‌های دامی در قوچانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا قدرتی رئیس دامپزشکی قوچان گفت:: سیستم GIS یک سیستم ثبت اطلاعات جغرافیایی می‌باشد که به جمع آوری اطلاعات، نگهداری، تبدیل وگزارش داده‌هایی که درمکان و زمان‌های مختلف جمع آوری شده است می‌پردازد.


وی افزود: سامانه این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان اطلاعات مناسبی در زمینه اقدامات بهداشتی در زمینه دام، طیور و آبزیان، آمار وقوع بیماری ها، آمار تلفات، در خصوص طیور و وضعیت جوجه‌ریزی، گواهی‌های صادره برای حمل و نقل طیور، شرایط بهداشتی وغیره به صورت روزانه بدست آورده و این موارد را مورد ارزیابی قرار داد.


علیرضا قدرتی گفت: با ثبت این اطلاعات برای آبزیان و دام و طیور، می‌توان کانون‌های بیماری یا مناطق پرخطر را شناسایی کرد و اقدامات پیشگیرانه لازم در خصوص بیماری‌ها از جمله واکسیناسیون را با برنامه دقیق تری اجرا کرد.


رئیس دامپزشکی قوچان افزود :در سامانه GIS شبکه دامپزشکی قوچان بیش از ۱۰۴ مرکز پرورش طیور و مرتبط با طیور، ۱۲ مرکز تکثیر و پرورش آبزیان و مرتبط با آن و ۲۷۶ روستا و دامداری ثبت و رصد می‌شود.



انتهای پیام:ح/خ
 

276 روستا از سامانه GIS دامپزشکی استفاده می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.