رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا گفت: تاکنون ۴۰ نفر از مسمومین متانول از بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) مرخص شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر علیرضا عسکری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا گفت: یکی از راه‌های خارج کردن متانول از بدن انجام همودیالیز است و مسمومیت با متانول ممکن است منجر به عوارضی همچون کوری، نارسایی کلیوی، نارسایی کبد، اسیدوز متابولیک و مرگ شود.

وی افزود: تا صبح سه شنبه ۱۰ مرداد تعداد ۴۳ نفر از اهالی شهرستان‌های فسا و استهبان به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی حاوی الکل صنعتی (متانول) به بیمارستان ولی عصر (عج) منتقل شدند.

عسکری ادامه داد: مسمومیت با متانول یا الکل چوب از جمله اورژانس‌هایی است که تشخیص درمان و بیماریابی به موقع نقش مهمی در کاهش مرگ و کوری و سایر ناتوانی‌های جسمی و ذهنی ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: شایع‌ترین علت مسمومیت با متانول در کشور به دلیل مصرف مشروبات الکلی آلوده به متانول است.

عسکری با تاکید بر اینکه در دین مبین اسلام مصرف مشروبات الکلی حرام است و شهروندان باید بیشتر به آموزه‌های دینی و اخلاقی توجه کنند گفت: برخی از مشروبات الکلی موجود در بازار کاملا تقلبی است و بطری‌های خالی آن‌ها توسط سوداگران با مشروبات الکلی دست‌ساز پُر می‌شود لذا مصرف این مشروبات الکلی نیز خالی از خطر نیست و ممکن است منجر به مسمومیت با متانول شود.

دکترمحمد شکوهیان رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) فسا نیز اظهار داشت: از چهار روز پیش تاکنون ۴۰ نفر از این بیماران پس از بهبودی از این بیمارستان ترخیص شدند وسه نفر دیگر در این بیمارستان بستری و تحت درمان هستند.

شکوهیان تصریح کرد: وضعیت جسمی مسمومین مشروبات الکلی فارس  توسط پزشکان عمومی، متخصصین طب اورژانس، کلیه، داخلی و چشم مورد بررسی قرار گرفته است.

گفتنی است چهار روز پیش ۶۳ نفر با مصرف مشروبات الکلی تقلبی آلوده به متانول در شهرستان‌های استهبان و فسا دچار عوارض شدند که استهبانی‌ها نیز به فسا منتقل شدند.
انتهای پیام/ر

جزئیاتی از مسمومیت مصرف کنندگان مشروبات الکلی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
خود کرده را تدبیر نیست . واقعا خجالت داره. آبروی مردم و شهرتون رو بردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
واسه یه شهر کوچیک خیلیه ها......متاسفم
آخرین اخبار