اردبیل؛

جایگزینی کالای ایرانی به جای کالای خارجی

اگر کالای ایرانی جایگزین کالای خارجی شود بحث اشتغال جوانان برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علائی مدیرکل استاندارد استان اردبیل در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی بانوان در محل نمایشگاه بین‌المللی اردبیل اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد ایران کمپین پویش حمایت از کالای استاندارد "ایرانی می‌خرم" را در کل کشور اجرا کرده است و مردم در حمایت از تولید داخلی باید از کالاهای ایرانی استفاده کنند و در استان اردبیل نیز اگر مردم عضو این کمپین شده و از کالاهای داخلی استفاده کنند قطعا مشکلات بیکاری و اشتغال در استان برطرف می‌شود.

وی افزود: اگر کالای ایرانی جایگزین کالای خارجی شود بحث اشتغال جوانان برطرف می‌شود و در این نمایشگاه حدود 30 نفر از بانوان بخش خصوصی که در زمینه‌های مختلف با اداره کل استاندارد اردبیل همکاری می‌کنند حضور دارند و محصولات استاندارد را به مشتریان عرضه می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل تصریح کرد: در کل استان اردبیل 395 واحد تولیدی با 800 مورد فرآورده زیر پوشش استاندارد قرار دارند که اغلب این واحدها در حوزه تولید موادغذایی، کشاورزی و مصالح ساختمانی فعالیت دارند.

علائی بیان کرد: از ابتدای امسال 37 واحد تولیدی با بیش از 70 مورد فرآورده زیرپوشش استاندارد قرار گرفتند و 38 مورد نیز از ابتدای همین سال استاندارد ملی تدوین شده که این پروسه کاملا فنی و مهندسی انجام شده است.

وی اظهار کرد: برنامه عملیاتی برای صدور 105 پروانه استاندارد در استان اردبیل وجود دارد و لازم به ذکر است که زیپ‌لاین پل معلق مشگین‌شهر نیز با تایید شرکتهای بازرسی گواهی ایمنی را کسب کرد که این موضوع نیز در حوزه گردشگری و اشتغال استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

انتهای پیام/ع

کالای ایرانی به جای کالای خارجی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار