مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی از رتبه پنجم استان خوزستان باسالیانه تولید 162هزار تن پیازدر کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین اصغری، مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: اصفهان با 337 هزارتن، جنوب کرمان با 300 هزارتن، هرمزگان با 270 هزارتن، زنجان با 185 هزارتن، خوزستان با 162 هزارتن و آذربایجان شرقی با 130 هزارتن به ترتیب بزرگترین تولیدکنندگان پیاز کشور به شمار می روند.


وی بیان داشت: قیمت پیاز در سطح عمده فروشی کاهش پیداکرده است.


وی افزود: هم اکنون محصول پیاز از استان های مختلف از جمله اصفهان، لرستان و زنجان به بازار عرضه می شود.


اصغری گفت: در 2 تا 3 روز اخیر قیمت هرکیلوگرم پیاز در سطح عمده فروشی ها با کاهش سه تا پنج هزارریالی همراه بوده به طوری که روز گذشته قیمت هر کیلوگرم پیاز 18هزار ریال شد.


وی بیان داشت: همچنین قیمت مصوب پیاز 2 روز گذشته برای خرده فروشی ها 43 هزار و 500 ریال بود که روز گذشته نیز 2 هزارریال کاهش را تجربه کرد.


اصغری اظهارکرد:این درحالیست که وزارت جهاد کشاورزی متولی کنترل قیمت محصولات در بازار نیست بنابراین قیمت بالای پیاز در سطح خرده فروشی ها ارتباطی با وزارت جهاد کشاورزی ندارد.


مدیرکل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی دلیل گرانی قیمت پیاز را کاهش سطح زیر کشت پیاز تابستانه به دلیل پایین بودن قیمت این محصول در تابستان پارسال و نیز محدودیت منابع آبی عنوان کرد و گفت: کشت تابستانه پیاز یک هزار و 400 هکتار کاهش یافته است.


وی تولیدات کشاورزی را وابسته به اقلیم دانست و افزود: اکنون پیاز در چهارفصل سال تولید می شود بنابراین برای محصولات تازه خوری در خارج از فصول مختلف چنین اتفاقی در کاهش و افزایش تولید می افتد لذا باید بتوانیم تولید را با نیاز هماهنگ کنیم.


انتهای پیام/م

پیاز خوزستان روی سکوی پنجم کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.