دفتر دادستان کل آلمان اعلام کرد عامل حمله تروریستی هامبورگ فردی با تفکرات بنیادگرایی بوده است.

دادستان کل آلمان: عامل حمله هامبورگ یک افراط‌گرای دینی بوده استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر دادستان کل آلمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد دادستانی آلمان قرار مجازات علیه عامل حمله با چاقو به فروشگاهی در هامبورگ به اتهام کشتن یک تن و مجروح کردن شش فرد دیگر را برپای عقاید دینی افراطی، صادر کرد.

بر طبق این بیانیه، عامل حمله به نام "احمد الف" 26 ساله که فردی بنیادگرا است با هدف آنکه رستگار شود اقدام به این حمله کرده است. اتهام احمد، قتل و تلاش برای به قتل رساندن (که در نهایت منجر به زخمی شدن شدید پنج تن دیگر شد) است.

این بیانیه می‌افزاید: با این وجود، هنوز مشخص نیست آیا مجرم یکی از اعضای گروه‌های تروریستی بوده یا با سازمان‌های تروریستی در ارتباط بوده است. همچنین معلوم نیست آیا افراد دیگری در این جرم مشارکت داشته‌ یا در آماده‌سازی این حمله حضور داشته‌‌اند.

روز جمعه احمد الف اقدام به حمله با چاقو به یک سوپرمارکت در هامبورگ کرد که طی آن یک پیرمرد 50 ساله به قتل رسید و شش تن دیگر زخمی شدند. مهاجم متولد کشور امارات متحده عربی بوده و نتوانسته بود تابعیت آلمانی را اخذ کند و قرار بود از کشور اخراج شود.

انتهای پیام/

عامل حمله تروریستی هامبورگ یک بنیادگرا بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار