کاروان زیر سايه خورشید با نوای جانم رضای خدام حرم رضوی در ابوزيدآباد پایتخت گویش های کهن ایران طنین اندازشد.



به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کاروان زیر سایه خورشید در بدو ورود با آیین استقبال به شهر ابوزيدآباد وارد یادمان شهدای گمنام شدند و با ادای احترام به شهدا با پرچم سبز گنبد رضوی بزم نور گرفتند مراتب تجلیل و احترام خود از ایثار و جانفشانی این بزرگ مردان جاودانه تاریخ اعلام کردند و بزم
کاروان زیر سایه خورشید پس از حضور در يادمان شهداي گمنام ابوزيدآباد از خیابان های اصلی شهر که همه با مژگان چشم ابوزيدآبادی ها آب و جارو شده و سرشار از عطر گلاب و اسفند بود به طرف امامزاده عبدالله بن علی و ابراهیم بن عبدالله علیهما السلام و مرکز هیات امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حرکت کردند تا تلالو یاران آفتاب در این بقعه متبرکه جان و جسمشان را مصفا کند.

حضور مرد لالی که جلوی پرچم سبز رضوی حرکت داشت بی صدا ترین فریاد یا رضا را بانگ می کرد و با اشاره همه را به بوسیدن پرچم فرا می خواند انسان را به شدت منقلب می کرد.

جمعیت انبوه استقبال كنندگان در طول مسیر با زنان و مردان سالخورده اي كه افتان و خیزان عصازنان می آمدند تا عطر پیراهن یوسف رضوی را سرمه چشم و از تبرک آن مس وجود را طلاکنند حال و هوای غریبی در دل و جان همه ایجاد کرده بود.


کاروان زیر سایه خورشید در میان جمعیت علاقه مندی که معتقد بودند سفیران رضوی با توشه خیر و برکت به شهرشان آمده بودند وقتی به امامزاده محل تجمع و تمرکز اصلی مردم شهر رسید با طنین صلوات خاصه به ابوزيدآبادی ها چشم روشنی از نور و روشنی داد.


خدام حرم رضوی پس از مدیحه سرایی محسن ضیایی دربان کشیک سوم خادم حرم رضوی به طرف روستای فخره حرکت کردند.


اهالی روستای فخره نیز نوجوانان آنها در حالیکه بیرق های سبز و سرخ را منقش به اسامی متبرک یا حسین و یا ابالفضل العباس علیهما السلام برافراشته بودند برای آیین استقبال کبوتران سفیدبال را پرواز دادند پرنده جانت را بر فراز گنبد طلایی رضوی و بام سقاخانه اسماعیل طلایی نشاندند.


خدام حرم رضوی پس از مدیحه سرایی، قرائت صلوات خاصه محسن ضیایی و سخنرانی حجت الاسلام نورانی از کاروان زیر سایه خورشید این روستا را به طرف روستای قاسم آباد ترک کردند.


کاروان زیر سایه خورشید در قاسم آباد نیز با استقبال اهالی در امامزاده این روستا پس از اقامه نماز جماعت برنامه های بزم نور را اجرا کردند.
روستای حسين آباد کویر نیز مقصدبعدی کاروان زیر سایه خورشید بود که با استقبال از اهالی این روستا برنامه های کاروان بر سر مزار شهدای گمنام آن با قرایت صلوات خاصه توسط محسن ضیایی دربان کشیک سوم و سخنرانی حجت‌الاسلام نورانی روحانی کاروان زیر سایه خورشید و پرچم گردانی برگزارشد.


روستای کاغذی آخرین مقصد کاروان زیر سایه خورشید در شهر ابوزيدآباد بود که یاران آفتاب با حضور در امامزاده این شهر و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر مردم این روستا را در بزم نور شریک کردند و به فیض روحانی و معنوی زیارت امام مهربانی ها رساندند.
اجرای گروه سرود پسران روستای کاغذی با لباس های متحد الشکل، شال و سربندهای سبز و و اهدای تبرکات حرم رضوی از برنامه های ویژه این روستا بود.


شایان ذکر است: کاروان زیر سايه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به منطقه شمال استان اصفهان در کاشان به مدیریت سید محسن ذاکریان، حجت‌الاسلام هادی نورانی روحانی کاروان، سید علی پاک سرشت فراش کشیک ششم، محسن ضیایی و ابراهیم رمضاني دربان کشیک سوم خدام حرم رضوی اعزام شدند.

 

طنین يا امام رضا در ابوزيدآباد پایتخت گویش های کهن ایران

 

طنین يا امام رضا در ابوزيدآباد پایتخت گویش های کهن ایران

انتهای پیام/ب

کاروان زیر سایه خورشید وارد شهر ابوزيدآباد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.