استاندار کرمان در سفر یک روزه به شهرستان رابر، ششصدمین واحد بازسازی شده از سیل سال 93 در این شهرستان را افتتاح کرد.

افتتاح واحدهای بازسازی شده سیل رابر با حضور استانداربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مهدی محمدی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در این آئین گفت: پس از وقوع سیل در شهرستان های رابر و بافت، در سال 93 اعتباری معادل 280 میلیارد ریال در قالب تسهیلات کم بهره بازسازی با بازپرداخت اقساط 12 ساله به مردم این شهرستان برای بازسازی واحدهای مسکونی اختصاص یافت.


 محمدی ادامه داد: در این راستا به ازای هر واحد شهری 250 میلیون ریال و به ازای هر واحد روستایی 20 میلیون ریال تسهیلات واگذار شده و هر واحد همچنین 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض دریافت کرده است.


وی ادامه داد: کار بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل سال 93 در شهرستان های بافت و رابر 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


محمدی عنوان کرد: در مجموع یک هزار و 50 واحد شهری و روستایی در سیل سال 1393 در شهرستان های بافت و رابر دچار خسارت شده که از این تعداد 360 واحد شهری و 690 واحد روستایی است.


وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در 10 سال اخیر موفق شده بالغ بر 2 هزار و 700 واحد مسکونی شهری و روستایی را در شهرستان رابر بازسازی کند.


وی یادآور شد: ویژگی مهم این طرح مشارکت گسترده مردم در فرایند تصمیم گیری، برنامه ریزی و اجرای عملیات بازسازی است.


استاندار کرمان صبح امروز به همراه مجمع نمایندگان و جمعی از مدیران اجرایی این استان و به منظور حضور در سمینار یک روزه بخش هنزا به شهرستان رابر سفر کرد.

 

انتهای پیام/س

 

افتتاح واحدهای بازسازی شده سیل رابر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار