کرمان؛

پیشرفت 90 درصدی پروژه‌های بزرگ درمانی در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از پیشرفت بیش از 90 درصدی پروژه های بزرگ درمانی در جنوب کرمان خبر داد.

پیشرفت 90 درصدی پروژه‌های بزرگ درمانی در جنوب کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمدرضا محمدی ساردو رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت  ظهر امروز در جلسه شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با توجه به جایگاهی که در حوزه بهداشت و درمان و سلامت مردم داریم، کارهای زیادی میتوان انجام داد و در این راستا خدمت صادقانه به مردم بدون توجه به حاشیه ها در دستور کار خود قرار دهید.


وی افزود: دانشگاه حوزه های متعددی از نظر نوع کار آموزشی، درمانی، غذا ، دارو و ... را شامل میشود که بر این اساس خدمات نیز متعدد و متنوع است.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت حوزه جمعیتی و نیروی انسانی گسترده ای را تحت پوشش دارد که کارهای زیادی میتوان انجام داد.


محمدی ساردو با اشاره بر تلاش نبود دغدغه های ابتدایی و پایه ای در دانشگاه و رسیدن به نقطه ای برای اجرای برنامه های دیگر بیان کرد: رسالت اصلی دانشگاه که تربیت نیروهای متخصص و کارآمد برای خدمت به مردم منطقه است در اولویت کاری خود داشته باشیم.


وی همچنین افزود: مراکز بهداشتی و درمانی منطقه باید حداقل امکانات را برای ارائه خدمات مطلوب به مردم داشته باشند و بیمارستانهای نوساز تجهیزات لازم را داشته باشند تا با جذب پزشک متخصص دغدغه تجهیزات را نداشته باشیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: موارد اخیر فوت ناشی از عقرب گزیدگی به دلیل مراجعه دیرهنگام به مراکز بهداشتی و درمانی بود و عملا ربطی به درمان نداشته است اما اقدامات بهداشتی در این زمینه در دستور کار قرار دارد و باید علاوه بر آموزشهای لازم به مردم نهادهای دیگر در زمینه بهسازی محیط زندگی مردم مانند تأمین راه و فضای مسکونی مناسب، آب و برق و ... در کاهش این آمار نقش خود را ایفا کنند.


محمدی ساردو با اشاره به اقدامات انجام شده در کاهش آمار عقرب گزیدگی در منطقه گفت: وجود سرم ضد عقرب در درمانگاهها به میزان لازم، توزیع بروشور آموزشی، برگزاری جلسات با فرمانداران و ائمه جمعه، اطلاع رسانی و ... در این زمینه انجام شده است و آموزش چهره به چهره یکی از اقدامات خوب معاونت بهداشتی است که در حال انجام است.


وی با اشاره به پیشرفت بیش از 90 درصدی پروژه های بزرگ درمانی در جنوب کرمان ادامه داد: بلوکهای زایمانی، زایشگاها و ... از پروژههای حیاتی در حال احداث برای ارائه خدمات در منطقه هستند که در اولویت کار قرار دارند و تقریبا اماده بهره برداری هستند و باید روند تجهیز آنها با سرعت انجام شود.


محمدی ساردو افزود: دو بیمارستان امام خمینی جیرفت و 12 فروردین کهنوج در رتبه بندی رتبه یک را اخذ نموده اند و اخذ این مجوز برای بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت هم به زودی محقق میشود که این دستاورد نتیجه تلاش پزشکان و کادر درمانی در جنوب کرمان است.


انتهای پیام/س

 

پیشرفت بیش از 90 درصدی پروژه های بزرگ درمانی در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار