مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: در روزهای آینده دمای هوای استان بوشهر همچنان مسیر افزایشی را طی می‌کند.

گرما در استان بوشهر بیشتر می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نادر شفیع‌خدایی در مورد وضعیت آب و هوایی استان بوشهر، اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر افزایش مجدد دمای هوا طی روزهای آینده است و پیش‌بینی می‌شود در برخی نقاط غیر ساحلی استان دمای هوا به مرز ۵۰ درجه سلسیوس نیز برسد.

وی اضافه کرد: با افزایش سرعت وزش باد در مناطق شمالی خلیج فارس، پیش‌بینی می‌شود طی ساعاتی از امروز و فردا تلاطم دریا در این نواحی افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: همچنین با توجه وزش باد و ایجاد گرد و خاک در مناطقی از عراق و خوزستان، احتمال ورود گرد و غبار به مناطقی از شمال خلیج فارس دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: همانند روزهای گذشته به سبب نفوذ جریانات موسمی ناپایدار به بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق استان، افزایش ابر و احتمال افزایش ناپایداری های جوی و وقوع رعد و برق طی ساعاتی از روز در این نواحی دور از انتظار نیست.

شفیع‌خدایی ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و مه صبحگاهی در برخی نقاط احتمال گرد و غبار، در نقاط شمالی استان در بعد از ظهر افزایش ابر و احتمال وقوع رعد و برق در نواحی مرتفع شرقی و جنوب شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت باد نیز متغیر غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و در سواحل شمالی و مرکزی استان گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی این مدت ارتفاع موج دریا بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی استان طی ساعاتی از ظهر و بعد ازظهر ۶۰ تا۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.