مستند مسابقه «ضدگلوله» با شرکت جوانان ایرانی، نمایشی از آمادگی دفاعی مردم است.

مهدی ماهانی کارگردان مستند مسابقه «ضدگلوله» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره سری جدید این مسابقه تلویزیونی گفت: پس از تجربه مستند مسابقه فرمانده با همفکری دوستان و به پیشنهاد بچه‌های خانه مستند، طراحی مسابقه جدیدی را که در واقع یکی از مراحل مستند مسابقه فرمانده است، شروع کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: ضدگلوله برگرفته از یکی از مراحل جذاب مسابقه فرمانده قسمت لیزری است که تقریبا همه مراحل طی بازی شبیه به پینت بال است؛ اما با سلاح های واقعی که شبیه‌ساز سامانه‌هایی است که نیروهای مسلح با آن مانور اجرا می‌کنند.

ماهانی افزود: طبق اجرای محیطی و مراحل مسابقه سال گذشته، دکور مستند مسابقه ضدگلوله در پادگان تیپ 20 رمضان در کنار شهرک سینمایی دفاع مقدس احداث شد.

کارگردان مستند مسابقه فرمانده درخصوص حضور شرکت‌کننده‌ها در ضدگلوله اظهار داشت: کسانی که در این مسابقات شرکت می‌کنند، باید از مردم عادی بوده و نمی‌توانند عضو نیروهای انتظامی و مسلح باشند. به این دلیل که در مسابقه نشان بدهیم، مردم عادی هم از آمادگی دفاعی برخوردارند. بر همین اساس جوانان بالای 18 سال می‌توانند در مسابقه شرکت کنند و با انجام یک کار گروهی و فرمانبری فرمانده خود، عملیاتی را انجام بدهند و از شکست و پیروزی‌هایی که تجربه می‌کنند، درس بگیرند.

وی در خصوص بخش های مختلف مستند تلویزیونی «ضدگلوله» توضیح داد: مستند مسابقه ضد گلوله 10 فصل بوده و به دو بخش 5 قسمتی تقسیم می شود. برندگان هر بازی به مرحله نیمه نهایی رسیده و برای فینال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

ماهانی در پایان خاطرنشان کرد: گروه اتاق فکر مستند مسابقه ضد گلوله برگرفته از تجربه مسابقه فرمانده به نگارش و طراحی پرداخته‌اند و در مرحله پیش تولید نمونه‌های خارجی و گیم‌های کامپیوتری و پینت بال را رصد کرده‌اند. در واقع مستند مسابقه فرمانده و ضد گلوله در حال حاضر نمونه خارجی ندارد.

 

انتهای پیام/



توضیحات کارگردان ضد گلوله درباره ساخت سری دوم این مجموعه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار