وزیر بهداشت گفت: طی چهار سال اخیر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت انجام خدمات تضمینی دندانپزشکی به طور رایگان قرار گرفتند.

بهره‌مندی یک میلیون و 500 هزار نفر از خدمات ترمیمی‌ رایگان دندانپزشکی به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در  حاشیه مراسم رو‌نمایی و اعزام ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی که صبح امروز در محوطه هتل المپیک تهران  برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زیرساخت‌های اصلی برای تجهیز و تهیه این موبایل‌ کلینیک‌‌ها توسط وزارت بهداشت انجام شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون یک هزار و 400 دندانپزشک‌ در مناطق کم برخوردار‌ کشور در حال ارائه خدمت به متقاضیان هستند؛ طی چهار سال اخیر و با اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود هفت میلیون نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش کامل خدمات پیشگیری از پوسیدگی‌ دندان و یک میلیون و 500 هزار نفر تحت انجام خدمات تضمینی دندانپزشکی به طور رایگان قرار گرفتند. طرحی که در آن علاوه بر دانش‌آموزان مادران باردار و شیرده‌ را نیز در مناطق محروم پوشش می‌دهد.

وزیر بهداشت با اشاره به استقبال چشمگیر جامعه پزشکی برای ارائه خدمات رایگان و داوطلبانه‌ در مناطق محروم به ویژه در حوزه دندانپزشکی ادامه داد: باید این فرهنگ سازی‌ توسعه یابد تا همگان‌ به ویژه جامعه خیّران‌ برای ماندگاری چنین اقداماتی تشویق شوند.

وی همچنین با اشاره به کاهش چشمگیر شاخص پوسیدگی دندان طی چهار سال اخیر افزود: این شاخه 2.9 درصد بوده که هم‌اکنون پس از تلاش‌های چهار ساله وزارت بهداشت و حمایت‌های خیّران‌ و تزریق بخش قابل توجهی از بودجه برای ترمیم‌، بازسازی و پیشگیری از مشکلات دهان و دندان موجب شده که این رقم هم‌اکنون به 1.08 کاهش یابد البته باز هم این موضوع ادامه دارد.

هاشمی همچنین با اشاره به نسخه ای برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ها اظهار کرد: خانواده ها هم باید دقت کنند و کودکان هم مراقب باشند زبرا همان دندان سالم با شکستن فندق، گردو پسته و امثال آن آسیب دیده و پوسیده می شود، از سوی دیگر مسواک زدن با خمیر دندان در سه وعده در روز نباید فراموش شود علاوه بر آن، فرهنگ سازی بر دوش رسانه ها به ویژه صدا و سیما است که در زمینه سلامت اقدامات بسیار خوبی برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی انجام داده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وزیر بهداشت یاد آور شد: خوشبختانه پیشرفت هایمان در زمینه سلامت دهان و دندان خوب بوده اما در مقایسه با آمار های بین المللی این پیشرفت ها هنوز برایمان قابل قبول نیست، اما  آنچه که مهم است رفتار های ما و اهمیت خانواده ها به مساله پیش گیری است که صدا و سیما در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و انتظار می رود این همکاری ادامه پیدا کند.

انتهای پیام /

شاخص پوسیدگی دندان در بین دانش‌آموزان ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
رایگان!کجاست دندونهام عفونت کرده درده آدرس بدین بیام خداوکیلی پول ندارم پرکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
آقای وزیر ما وقتی برای کشیدن دندان پوسیده هم به بهداشت مراجعه میکنیم دندونمونو نمیکشن و سریع دندانپزشک شیفت یک کارت ویزیت شخصی مطب خودشو درمیاره و میگه بعد از ظهر بیار آزاد بکشم یا پاشو برو نمیکشم به سلامت !!! حالا شما میگید خدمات رایگان !!!
آدرس این دندانپزشک هم مرکز بهداشت سلماس هستش
آخرین اخبار