انتقال عملیات بانکداری یکی از بزرگترین بانک‌های ژاپنی از لندن به آمستردام پس از برکسیت

یکی از بزرگترین بانک‌های ژاپن اعلام کرد در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، عملیات بانکی خود را از لندن به آمستردام منتقل خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ایندیپندنت، به دنبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت)، «گروه مالی میتسوبیشی یو اف جی»، بزرگترین بانک ژاپنی مستقر در انگلیس قرار است عملیات سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با اتحادیه اروپا را از لندن به آمستردام در هلند منتقل کند. در نتیجه، از کل 2100 کارکنان این بانک، صدها نفر آنها باید به آمستردام بروند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بانک‌های دیگر انگلیس هم قصد دارند بخاطر اثرات برکسیت، برخی از عملیات بانکی خود را به شهرهایی در دیگر کشورهای اروپایی منتقل کنند.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ممکن است در آینده اثرات قابل توجهی بر صنعت خدمات مالی و بانکداری انگلیس بگذارد. همچنین حوزه‌های دیگر هم ممکن است متحمل این اثرات شوند؛ زیرا شرکت‌ها و سازمانهای حاضر در انگلیس دیگر نمی‌توانند در چارچوب قوانین اتحادیه اروپا به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

«بانک انگلستان» (بانک مرکزی انگلیس) در هفته‌های اخیر بانک‌ها و مؤسسات مالی را تحت فشار قرار داده است که برنامه‌های خود برای دوران پس از برکسیت را تقدیم کنند.

برخی از بانک‌ها و مؤسسات مالی حاضر در انگلیس از جمله «سیتی گروپ»، «مورگان استنلی»، و «استاندارد چارترد» قصد دارند پس از برکسیت، عملیات بانکی خود را به فرانکفورت آلمان منتقل کنند. تعدادی از بانک‌های دیگر نیز پاریس فرانسه و دوبلین ایرلند را برای انتقال عملیات بانکی مرتبط با اتحادیه اروپا انتخاب کرده‌اند.

در همه‌پرسی که 23 ژوئن سال 2016 انجام شد، بیش از 17 میلیون نفر از مردم به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رأی دادند؛ این در حالیست که بیش از 16 میلیون نفر به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.


انتهای پیام/

برکسیت عامل انتقال عملیات بانکداری یکی از بزرگترین بانک‌های ژاپنی از لندن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار