مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۴ تن انواع فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف در چهار ماهه نخست امسال در سطح شهرستان زاهدان ضبط و معدوم شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،سید مهدی حسینی  مدیر کل دامپزشکی  استان اظهار داشت: در راستای اجرای نظارت حاکمیتی دامپزشکی بر تولید و عرضه فرآورده های خام دامی و حفظ و صیانت از سلامت و بهداشت جامعه در چهار ماهه نخست امسال به استناد نتایج آزمایشگاهی و شرایط ارگانولپتیکی، مقدار ۴ هزار و ۳۲۹ کیلوگرم انواع گوشت غیر قابل مصرف در سطح شهرستان زاهدان ضبط و معدوم شد.

وی افزود: از این مقدار فرآورده خام دامی ۲ هزار و ۶۱۶ کیلوگرم گوشت قرمز، ۶۹۹ کیلوگرم گوشت آبزیان و یک هزار و ۱۴ کیلوگرم گوشت مرغ بود که توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان زاهدان، فاسد و غیر بهداشتی تشخیص داده شد و پس از انجام هماهنگی های لازم معدوم شد.

وی ادامه داد: از عموم همشهریان درخواست داریم تا با توجه به گرمای هوا و فصل فعالیت کنه ها، جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده «کریمه کنگو»، ضمن پرهیز از کشتار غیرمجاز دام، گوشت مورد نیاز خود را از قصابی های مجاز تحت نظارت ذبح شرعی و نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند.

انتهای پیام/ع

۴معدوم سازی انواع فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف درزاهدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار