سه عامل اصلی مرگ و میر در شیراز بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها و بیماری‌های دستگاه تنفسی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اصغر نوروزی مسئول آمار مرکز بهداشت شهدای انقلاب با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه یافتگی در سطح دنیا، امید به زندگی است، گفت: علت مرگ و میر نمایشگر میزان رشد و توسعه یافتگی هر جامعه‌ای است و ترسیم دقیق چهره مرگ و بیماری در جامعه و شناسایی علت‌های بروز و مقابله با عوامل سبب ساز آن، از راهبرد‌های اصلی برای افزایش طول عمر بشر و ارتقای سلامت انسان محسوب می‌شود.

وی مرگ و میر را بر اساس گروه‌های مختلف سنی و جنسی، بیانگر وضعیت ارائه خدمات بهداشتی درمانی و میزان بهره مندی گروه‌های مختلف جامعه، عنوان کرد و افزود: برای تدوین، اجرا، پایش و ارزشیابی برنامه‌های اجتماعی با محوریت سلامت انسان، یکی از اطلاعات زیربنایی ترکیب سنی، جنسی و سکونتی، علت‌های مرگ است.

مسئول آمار مرکز بهداشت شهدای انقلاب، ادامه داد: ثبت درست علت مرگ به گونه‌ای که پوشش قابل اعتمادی داشته باشد، باید روند پیچیده‌ای را در درون نهاد‌های اجتماعی طی کند تا بتواند از دقت‌های لازم برخوردار شود.

نوروزی بیان کرد: اطلاعات مرگ و میر در شیراز، از مراکز مختلفی، مانند سازمان پزشکی قانونی استان، ادارات ثبت احوال شهرستان شیراز، بیمارستان‌های سطح شهر، مراکز بهداشتی درمانی شهدای انقلاب، والفجر، گمنام و زرقان، آرامستان‌های سطح شهر، در مرکز بهداشت شهدای انقلاب، ثبت می‌شود.

وی با اشاره به نتایج استخراج شده در سال ۱۳۹۵ از برنامه ثبت کشوری مرگ و میر که در مرکز بهداشت شهدای انقلاب از کل شهرستان شیراز به دست آمده است، گفت: بیماری‌های قلبی عروقی با ۳۵ درصد، سرطان‌ها و تومور‌ها ۱۳ درصد، بیماری‌های دستگاه تنفس ۶ و ۹ دهم درصد، حوادث ۶ و ۸ دهم درصد و بیماری‌های حول تولد ۵ و نیم درصد، نتایج آماری مرگ و میر را به خود اختصاص دادند که بیشترین عوامل مرگ و میر را در بر می‌گیرد.

مسئول آمار مرکز بهداشت شهدای انقلاب، افزود: در سال گذشته، روزانه حدود ۲۲ نفر در شهرستان شیراز فوت کردند، که از این تعداد، ۶۰ درصد موارد به مردان و ۴۰ درصد مربوط به زنان بوده است.

انتهای پیام/ن

بیماری‌های قلبی عروقی مهمترین عامل مرگ و میر در شیراز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار