رئيس پليس فتا استان کرمان گفت: افزایش استفاده از اینترنت و به ویژه شبکه های اجتماعی این روزها به رغم استفاده های مفیدی که دارد، موجب دوری اعضای خانواده از یکدیگر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امين يادگار نژاد گفت: اعضاء يك خانواده به رغم نزدیکی فیزیکی و در زیر یک سقف بودن در داخل خانواده، گاه فاصله عاطفی و معنوی زیادی را از یکدیگر تجربه می کنند و افراد خانواده کمترین مراودات و گفتگوی همدلانه را با هم دارند.

وی افزود: این موضوع آسیب هایی را نیز در خانواده ها به وجود آورده که در کنار سایر عوامل مخرب در روابط خانوادگی، موجبات سست شدن بنیاد خانواده ها، طلاق عاطفی زوجین، کمرنگ شدن صمیمیت میان اعضای خانواده و گسترش شکاف نسلی را فراهم کرده است.

سرهنگ يادگار نژاد خاطرنشان کرد: با ورود وسایل و تکنولوژی های جدید به خانه ها، والدین و فرزندان ساعت های متمادی در کنار یکدیگر می نشینند بدون آن که حرفی برای گفتن داشته باشند.

وي تصریح کرد: دیگر کمتر خانواده هایی را می توان یافت که اعضای آن دور هم بنشینند و درباره موضوعات مختلف خانوادگی با هم گفتگو کنند و نظرات همدیگر را در باره موضوعات مختلف جویا شوند.

سرهنگ يادگار نژاد یادآور شد: استفاده نادرست از این امکانات سبب از بین رفتن بسیاری از حریم ها در خانواده و حتی در مواردی منجر به بروز اختلافات تا سرحد طلاق و جدایی نیز شده است.

انتهای پیام/ب

تأثیر استفاده نادرست از فضای مجازی در سست شدن بنیاد خانواده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.