مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت و خانواده وزارت بهداشت بر ضرورت آموزش تدریجی خودمراقبتی به کودکان تاکید کرد.

ضرورت آموزش تدریجی خودمراقبتی به کودکانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد اسماعیل مطلق در دومین روز از نشست کشوری مدیران سلامت، جمعیت و خانواده در تبریز اظهار کرد: با توجه به اتفاقات اخیر در پارس آباد مغان و تهران و مورد خشونت و تعارض قرار گرفتن کودکان، جای خالی آموزش خود مراقبتی به کودکان در دوران کودکی و بلوغ باید پر شود.

وی افزود: اگر سواد سلامت مردم بالا رود، مردم به راحتی می توانند حق خود را مطالبه و پیگیری کنند.

وی با اشاره به رسالت دفتر سلامت، جمعیت و خانواده گفت: نتایج وزارت بهداشت و درمان در این دفتر منعکس می شود و امید است نتایج عملکرد مثبت باشد. بر اساس سیاست‌های سند ششم توسعه و تدابیر رهبری تلاش‌ها در راستای افزایش جمعیت و پویایی در بین افراد جامعه است.

مطلق تاکید کرد: میزان باروری باید به 2.1 برسد و همچنین توجه به سلامت مادر، کودک و امید به زندگی نیز از مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: دسترسی به آمار کاهش مرگ مادر باردار به زیر 15 درصد آسان نبوده و از این رو آموزش‌های قبل، حین و بعد ازدواج و بارداری باید به موقع انجام شوند.

گفتنی است، دومین روز از نشست کشوری مدیران سلامت، جمعیت و خانواده به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و در هتل پارس برگزار شد.

انتهای پیام/خ

 آموزش تدریجی خودمراقبتی از کودکان  ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.