نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: با توجه به این‌که اهر ۴۰۰۰ بیکار دارد، آغاز به کار معدن مس انجرد عمده مشکل بیکاری جوانان اهری را حل کرده و این معدن می‌تواند با حمایت و پشتیبانی مردم و مسئولان به بزرگ‌ترین رویداد اقتصادی منطقه تبدیل شود.

آغاز به کار معدن مس انجرد عمده مشکل بیکاری جوانان اهر را حل می‌کندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بیت‌الله عبدالهی ، با تاکید بر اینکه شهرستان اهر نسبت به سایر شهرستان‌ها در زمان‌های گذشته موقعیت‌های بسیاری برای توسعه در زمینه‌های مختلف داشته است اظهار کرد: برخی از مسئولین با ایجاد موانع و سختگیری‌های بی‌مورد مانع رشد و توسعه منطقه به ویژه شهرستان اهر شده‌اند.

عبدالهی در خصوص پروژه معدن مس انجرد گفت: معدن مس انجرد بزرگ‌ترین رویداد اقتصاد منطقه است و آغاز به کار معدن مس انجرد می‌تواند نقش مهمی در رشد اقتصادی شهرستان اهر و افزایش اشتغال در این زمینه باشد.

وی در ادامه با تکرار صحبت‌های خود در خصوص ضعف برخی از مسئولین گفت: متأسفانه برخی از مسئولین ما ضعف تفکری دارند و نسبت به حل مشکلات منطقه بها نمی‌دهند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس افزود: با توجه به این‌که اهر 4000 بیکار دارد، آغاز به کار معدن مس انجرد عمده مشکل بیکاری جوانان را در شهرستان اهر حل خواهد کرد.

وی ادامه داد: به‌عنوان نماینده مردم اهر و هریس بیشتر سعی می‌کنم کارهای اساسی و زیربنایی از جمله اتمام پروژه بزرگراه اهر – تبریز، معادن، کشاورزی، آب، گردشگری و همچنین صنایع کوچک را در این دو شهرستان پیش ببرم تا موانع تولید و اشتغال نیز در این زمینه رفع گردد.

نماینده مردم اهر و هریس اضافه کرد: اهر زمینه‌های بسیاری برای توسعه دارد و توسعه اهر برابر است با توسعه منطقه ارسباران و همچنین توسعه ارسباران، همان توسعه آذربایجان است.

وی در خصوص مشکلات بیمه تأمین اجتماعی اهر گفت: شهرستان اهر در حال حاضر 70 هزار نفر بیمه‌شده زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی دارد که درمانگاه تأمین اجتماعی این شهرستان با توجه به تعداد نفراتی که زیرپوشش دارد، دارای زمینه تبدیل‌شدن به بیمارستان را دارد ولی در این سال‌ها حتی به درمانگاه شبانه‌روزی هم تبدیل نشده است که این مشکل را از طریق سازمان تأمین اجتماعی در حال پیگیری هستم.

عبدالهی در خصوص صنعت گردشگری در شهرستان اهر گفت: زمینه‌های مختلفی برای توسعه اهر در زمینه گردشگری دارد که یکی از مشکلات آن، بی‌توجهی برخی از مسئولان در این حوزه است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه بزرگراه اهر – تبریز، تأکید کرد: یکی از عمده مشکلات و موانع توسعه اهر، جاده پرخطر و پر تردد اهر – تبریز است که اتمام این پروژه کمک بزرگی به توسعه و آبادانی اهر خواهد کرد، لذا در این زمینه طبق قولی که از وزارت راه و شهرسازی داده‌اند، آسفالت‌ریزی 35 کیلومتر از بزرگراه اهر – تبریز از اواسط مردادماه امسال شروع خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که شهرستان اهر شهر معدنی بزرگی است، توسعه معادن اهر نیازمند توسعه حمل و نقل نیز می‌باشد که در این زمینه، ساخت راه‌آهن به‌عنوان کم‌هزینه‌ترین حمل و نقل، زمینه را برای توسعه هر چه بیشتر اهر و ارسباران، افزایش خواهد داد و در این زمینه با همیاری نمایندگان شهرهای دیگر، این بحث را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم اهر و هریس در خصوص مشکل آب گفت: در مورد مسائل مربوط به آب دیدارهایی با معاون وزیر نیرو داشته‌ام که امیدوارم بتوانیم در این مدت که نماینده مردم اهر و هریس هستم، پروژه‌هایی که نیمه‌تمام مانده‌اند از حمله سد ایثار، کجارود، سد هرزه ورز هریس را به اتمام برسانیم.

وی سپس افزود: از وزیر کشاورزی جهت ایجاد سدهای معیشتی در برخی نقاط شهرستان‌های اهر و هریس درخواست‌هایی کرده‌ام که ان‌شاالله عملی شود.

عبدالهی با تأکید بر اینکه شهرستان اهر به‌عنوان قطب دامداری شمالغرب کشور محسوب می‌شود، بیان داشت: یکی از ضروریات این منطقه ایجاد کارخانه لبنیات و توسعه دامداری صنعتی است که انجام آن با هزینه‌های بسیار پایین می‌تواند جان تازه‌ای به دامداری اهر ببخشد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس اضافه کرد: باید از سرمایه‌داران منطقه ارسباران که در شهرهای دیگر و یا حتی در کشورهای خارجی فعالیت می‌کنند برای توسعه سرمایه گزاری در منطقه استفاده کنیم چراکه هیچ‌کس مثل یک ارسبارانی، به زادگاه خود دل نمی‌سوزاند.

وی در پایان با ابراز تأسف از عملکردها و اقدامات مسئولین، خاطرنشان کرد: سوءاستفاده برخی از مسئولین در زمان‌های گذشته از نجابت و بخشندگی اهری‌ها باعث عقب‌ماندگی این شهرستان شده است.

انتهای پیام/خ

 معدن مس انجرد بزرگ‌ترین رویداد اقتصاد منطقه است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.