به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بوگاتی ویرون در سال های 2008 و تا همین اواخر یکی از سریعترین خودروهایی بود که تا آن زمان آزمایش شده و میتوانست ظرف ۲/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مسیر یک چهارم مایل را در ۱۰/۱ ثانیه طی کند. اکنون، پورشه 918، این خودروی ایتالیایی معروف را پشت سر گذاشته و تنها در ۲/۲ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و یکچهارم مایل را نیز در ۹/۸ ثانیه میپیماید.
پیشرانه 918، دو موتور الکتریکی با قدرت مجموع ۲۸۵ اسببخار با یک موتور ۴/۶ لیتری V8 با قدرت ۶۰۸ اسببخار با تعامل یکدیگر در نظر گرفته شده در نتیجه پورشه با گشتاور مجموع ۱۱۲۵ نیوتنمتر که به تمام چرخها وارد میشود، بیشترین قدرت کشش ممکن را خواهد داشت البته لازم به ذکر است که ویرون ایتالیایی در مدت ۲۵/۵ ثانیه به مرز۳۲۱ کیلومتر بر ساعت میرسد و پورشه هم بر سر اینکه شتاب ویرون در سرعتهای بالاتر، بیشتر بوده تصدیق می کند.
ترمزهای پورشه 918 همانند ترمز های دیگر خودروها تنها وظیفه نگداشتن خودرو را برعهده ندارند و باید کارهای متعددی علاوه بر متوقف کردن خودرو انجام دهد شارژ کردن باتریها، ارتباط بین سیستم ABS و سیستم کنترل پایداری خودرو از جمله اقدامات ترمزهای این خودروی آلمانی است، سیستم ترمز به صورت الکتریکی توسط یک قطعهی پیچیده که بین پدال ترمز و سیلندر اصلی ترمز نصب شده پشتیبانی میشود هدف این قطعه برقرار کردن یک ارتباط پیوستهی مکانیکی بین پای شما و سیستم هیدرولیک خودرو خواهد بود.قطعهی دیگری که مهندسان آن را خازن سیال مینامند و در دماغهی خودرو نصب شده است اگر نیروی ترمز کمتر از 0.5 g باشد، سیستم خودرو از موتورهای الکتریکی خود برای شارژ کردن باتریها استفاده در اینجا، خازن، همان گونه از اسم آن پیداست، به عنوان یک مخزن سیال عمل میکند تا بتواند در هنگام تغییر حالت پایداری پدال ترمز را حفظ کرده و تحت هر شرایطی آن را برای راننده قابل پیش بینی نماید.
صندلیها را می توان به سمت جلو یا عقب تنظیم کرد ولی نمیتوان ارتفاع آن را کم و زیاد کرد یا خم کرد. فرمان آن تلسکوپی بوده ولی نمیتوان آن را کج کرد. کنسول مرکزی بلند است، ستون شیشهی جلوی اتومبیل به سر شما بسیار نزدیک است.
برای تعمیر آن، باید خودرو را دو قسمت کنید.ساختار فیبر کربنی پورشه 918 از دو بخش اصلی تشکیل شده است: کابین سرنشین و قسمت نگهدارنده موتور خودرو همانند پورشهی Carrera GT، برای انجام تعمیرات اساسی خودرو یا جدا کردن موتور یا جعبه دنده، باید این دو بخش را از یکدیگر جدا کنید. در اصل خودرو را دو نیم خواهید کرد.
این موضوع در مورد موتورسیکلتها و برخی اتومبیلهای مسابقه ای رایج است، ولی در مورد خودروهای خیابانی یا حتی سوپر اسپورت ها بسیار نادر است.بنا به گفته یکی از مهندسان پورشه سرویسهای جزئی را بدون انجام این کار میتوانید اجرا کنید. ولی در واقع، سرویس جزئی فقط به تعویض شمعهای موتور خلاصه میشود. توجه داشته باشید که این خودرو هیچ گونه تسمه ای ندارد، و میل بادامکهای آن توسط زنجیرها چرخانده میشوند، بنابراین نیازی به تعویض تسمه دینام یا تسمه تایم نخواهد بود.
مشخصات فنی پورشه 918 اسپایدر به شرح زیر است:
• نوع خودرو: موتور وسط، موتور الکتریکی جلو و وسط، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۲ سرنشین، ۲ در تارگا.
• قیمت مدل تست: ۸۷۵۱۷۵ دلار (قیمت پایه: ۸۴۷۹۷۵ دلار)ابعاد:• فاصله محوری: ۲/۷۳ متر.
• طول ماشین: ۴/۶۴ متر.• عرض: ۱/۹۴ متر.• ارتفاع: ۱/۱۷ متر.
• وزن کلی: ۱۶۸۹ کیلوگرم.پیشرانه:• موتور احتراق داخلی: DOHC 32-valve V-8، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوختمستقیم، گنجایش: ۴۵۹۳ سیسی، قدرت ۶۰۸ اسب بخار در ۸۷۰۰ دور در دقیقه، گشتاور ۵۳۹/۶ نیوتنمتر در ۶۷۰۰ دور در دقیقه.
• موتور الکتریکی جلو: AC permanent-magnet synchronous، قدرت ۱۲۹ اسببخار، گشتاور ۲۱۰ نیوتنمتر.
• موتور الکتریکی جلو: AC permanent-magnet synchronous، قدرت ۱۵۶ اسببخار، گشتاور ۳۷۵/۵ نیوتنمتر.
• قدرت مجموع: ۸۸۷ اسببخار.• وزن برای هر اسببخار: ۱/۹ کیلوگرم.• گیربکس: ۷ سرعته دوکلاجه اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
تستهای سرعت:
• صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۲ ثانیه.
• صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۴/۹ ثانیه.
• صفر تا ۲۸۹/۷ کیلومتر بر ساعت: ۱۷/۵ ثانیه.
• استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۴ ثانیه.
• عبور از یکچهارم مایل: ۹/۸ ثانیه با سرعت نهایی ۲۳۳/۳ کیلومتر بر ساعت.
• سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۳۴۴/۴ کیلومتر بر ساعت.
• مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۳/۲۸ متر.
مصرف سوخت:
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
مصرف سوخت ترکیبی با الکتریسیته: معادل مصرف سوخت ۳/۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
انتهای پیام/
بوگاتی سال ۱۹۰۹ توسط یک فرد ایتالیایی که مقیم فرانسه بود تاسیس شده و بعد به مالکیت فولکس واگن در آمده