رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: اقداماتی که آمریکا تاکنون انجام داده مغایر روح و متن بر‌جام بوده است.

ولایتی:اقدامات آمریکا با روح و متن بر‌جام مغایر است/ نامکین‌: روسیه در مورد ایران با آمریکا مذاکره نمی‌کندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست مطبوعاتی‌ علی اکبر ولایتی و رئیس مؤسسه شرق‌شناسی وابسته به آکادمی علوم روسیه پس از دیدار گفتگو این دو مقام سیاسی در جمع خبرنگاران برگزار شد.

نامکین‌ در پاسخ به خبرنگاران گفت: در حال حاضر مواضع ایران و روسیه در حال نزدیک شدن است که قبلا اینطور نبوده است.

رئیس مؤسسه شرق‌شناسی وابسته به آکادمی علوم روسیه با بیان اینکه روابط ایران با روسیه در مسائل دو جانبه و مواضع منطقه‌ای و خاورمیانه به شکل کنونی نبوده است، اظهار داشت: خاورمیانه در حال حاضر در شرایط سختی به سر می‌برد و در این شرایط نقش ایران و روسیه تأثیر عمیقی بر روی منطقه دارد.

وی خاطرنشان کرد: دستاورد‌هایی که اخیرا در سوریه بدست آمده از جمله موارد تأثیر گذاری ایران و روسیه در منطقه است که روابط دو کشور بر این دستاورد‌ها تأثیر زیادی می‌گذارد.

نامکین با بیان اینکه من نماینده دولت روسیه نیستم، اظهار داشت:  معتقدم روسیه در مورد روابط دو جانبه با ایران، با آمریکا مذاکره نمی‌کند و روابط روسیه با آمریکا در مورد مسائل منطقه‌ای جهانی است.

رئیس مؤسسه شرق‌شناسی وابسته به آکادمی علوم روسیه تصریح کرد: مذاکرات روسیه و آمریکا تاکنون بر سر سوریه و مبارزه با تروریست ها بوده است.

در ادامه این نشست ولایتی بیان داشت: در این دیدار روابط دو جانبه بین ایران و روسیه طرح و بررسی شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: روابط ایران و روسیه نسبت به سال قبل 17 درصد افزایش داشته و اکنون هم همکاری‌های منطقه ای ایران و روسیه نسبت به گذشته در حال افزایش است.

وی با اشاره به این که همکاری‌های دو جانبه ایران و روسیه به نفع دو کشور است، اظهار داشت: خواست دو ملت افزایش روابط رو به توسعه است.

ولایتی خاطرنشان کرد: هر دو کشور معتقدیم که تمامیت ارضی کشورهای منطقه مثل سوریه، عراق و لبنان باید محفوظ بماند، بیان داشت: مردم این کشورها باید بتوانند خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه رابطه ایران و روسیه راهبردی خواهد بود بسیاری از فضاهای همکاری با مذاکره هموار خواهد شد و در روابط منطقه‌ای و بین‌المللی هم گام‌های بلندی برداشته خواهد شد.

وی در خصوص وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: هر کاری که آمریکایی‌ها علیه منافع جمهوری اسلامی کنند، ایران می‌تواند اقدام متقابل کند.

ولایتی با اشاره به اینکه ما به برجام پایبند هستیم، اظهار داشت: اگر آمریکایی‌ها بر‌جام را نقض کنند سایر اعضای 5+1 به آن پایبند خواهند بود زیرا قراردادی یک جانبه نیست و قراردادی بین‌المللی بین ایران و 5+1 است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطر نشان کرد: آنچه آمریکا تاکنون انجام داده با روح و متن بر‌جام مغایر بوده است.

انتهای پیام/

نشست مطبوعاتی ولایتی و نامکین 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صدرا
۱۲:۰۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
این بود برجام افتاب تابان و فتح ال الفتوح !!!
Iran (Islamic Republic of)
صدرا
۱۲:۰۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
این بود برجام افتاب تابان و فتح ال الفتوح !!!
Iran (Islamic Republic of)
صدرا
۰۰:۵۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
اینهمه میگفتین برجام افتاب تابان و فتح الفتوحه چی شد حداقل مثل مرد اعتراف کنین از غربیا رودست خوردین اگه درایت حضرت اقا نبود معلوم نبود چی بر سر این مردم می اومد خدا اقا رو حفظ کنه
Iran (Islamic Republic of)
صدرا
۰۰:۳۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
کاش اقایان اصلاح طلب خوش باور هم قبول میکردند برجام یعنی هیچ . قبول کنن امریکا قابل اعتماد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
ای کاش همین طور بود که میگفتید و روسیه مثل سالهای قبل ایران رو نمیفروخت ولی این رو نمیدونیم که اگه روسیه توی سوریه پایگاه نداشت ایا با ایران همکاری میکرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
مردم همه چیو فهمیدن
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۶:۴۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
ولایتی:اقدامات آمریکا با روح و متن بر‌جام مغایر است
آخرین اخبار