معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تکذیب تولید یا واردات شامپو تریاک در ایران، از مورد تایید نبودن این شامپوی به ظاهر مخدره و قاچاق بودن این محصول خبر داد.

شامپو تریاک مورد تایید وزارت بهداشت نیست/ ردپای قاچاقچیان در معامله شامپوهای مخدرهمهران ولایی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت : در روزهای اخیر برخی اخبار تز ورود شامپو تریاک به بازار های جنوب شرق کشور حکایت داشته اند در حالیکه،موضوع ورود شامپو تریاک در بازار های این منطقه به دوسال قبل بر می گردد که در آن زمان نیز اقدامات لازم برای برخورد با این موضوع انجام گرفت  ولی  به تازگی گزارش جدیدی مبنی بر فروش دوباره شامپو تریاک به دستشان نرسیده است .

وی همچین گفت :  طبق گزارشات منتشر شده در خصوص ورود شامو تریاک به بازارهای ایران ، اعلام شد که این   شامپو  ازچین و تایلند وارد می شده درحالیکه این کشور ها قوانین به شدت سختگیرانه ای نسبت به  مصرف چنین محصولاتی دارند بنابراین اصلا تولید شامپوی تریاک و حتی صادرات آن به ایران کاملا بعید و دور از منطق  به نظر می رسد . 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین با تاکید بر اینکه به طور کلی تولید و واردات شامپوی مخدره تریاک به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت نیست، ادامه داد : بررسی های انجام شده از ایجاد بازار نامعتبر اینترنتی را برای  فروش این شامپو خبر می دهد ، شامپویی که با وجود ضوابط سختگیرانه وزارت بهداشت قطعا به صورت قاچاق وارد بازارهای ایران شده  ، اقدامی کاملا غیر مجاز که فقط جیب قاچاقچیان آن را پر می کند و رد پای قاچاق را در این زمینه به خوبی نشان می دهد . 

وی افزود :  البته وجود تریاک در این شامپوها هم باید با انجام آزمایشات مختلف بر روی موادتشکیل دهنده آن به قطعیت برسد اما به طور کلی در صورت وجود تریاک در این شامپوها نیز یقینا به جای خود تریاک ، اسانس آن به کار رفته است. 

ولایی اضهار داشت : تاکنون هیچ شامپو تریاکی یا هیچ شوینده بهداشتی  حاوی تریاک  وارد ایران نشده و فروش و توزیع آن در تمام دارو خانه های کشور کاملا غیر قانونی بوده و هر گونه گزارش در این خصوص طبق ظوابط سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به بررسی و پیگرد قانونی می انجامد  و همه اخبار در ارتباط با واردات این شامپو در کشور کذب است و تاکنون نیز شکایتی از فروش این دارو در هیچ یک از داروخانه های کشور گزارش نشده  و همچنین این شامپو هیچ پایه علمی ندارد فقط  ترفنی جدید است تا جیب فرصت طلبان و سودجویان پر پول تر شود . 

 

انتهای پیام / 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
برای جلوگیری از فروش این محصولات به چه ارگانی باید اطلاع رسانی کنیم؟ اسامی برندهای غیرقانونی و قاچاق رو میشه از منبع خاصی پیگیری کرد؟ یا بالعکس اسامی برندهای مورد تایید وزارت بهداشت رو
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۹:۰۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
در اينگونه موارد وزارت بهداشت تهديد شديد ولي ضعيف عمل ميكند و تخلف روز بروز زياد تر ميشود
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۹:۰۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
در اينگونه موارد وزارت بهداشت تهديد شديد ولي ضعيف عمل ميكند و تخلف روز بروز زياد تر ميشود
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۱:۵۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
واااااااااااااااااااااای نگوووووووووووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
چه اشكالي دارد شامپوي ترياك را هم تاييد كنيد
شما كه شامپو هاي ايراني سير و سدر و حنا و فلفل و گردو و تخم مرغ و ويتامين و پروتيين و سبوس برنج و زيتون و انار و بابونه و روزماري و ..........همه برگرفته از دل طبيعت و مورد قبول ابوعلي سينا.... و حد اقل ١٠ نوع شامپوي ديگر را تاييد
كرده ايد ،
اين بيچاره شامپو ترياك را نا اميد نكنيد گناه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
مم
۰۲:۲۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
شاید باور نکنید ولی یک شامپوی سی تومنی کاری کرد چند تا دکتر و چن صد تومن پول نتونستند
آخرین اخبار