روزنامه الحیات: احتمالا کشورهای عربی، تحریم‌های قطر را افزایش دهند

بر اساس گزارش روزنامه الحیات، وزرای چهار کشور عربی تحریم‌کننده قطر امروز یکشنبه در بحرین دیدار می‌کنند و احتمالاً تحریم‌های دوحه را افزایش خواهند داد.

روزنامه الحیات: انتظار می‌رود کشورهای عرب تحریم‌های قطر را افزایش دهندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روزنامه «الحیات» گزارش داد قرار است عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین در نشستشان در پایتخت بحرین –منامه- که یکشنبه (امروز) صورت می‌گیرد، اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید بر قطر را به بحث بگذارند. این چهار کشور عربی در 5 ژوئن روابط خود با قطر را قطع کردند. آنها قطر را به حمایت از تروریسم و برقراری روابط دوستانه با ایران -که رقیب اصلی آنها است- متهم کرده‌اند. این در حالیست که دوحه این  را رد کرده است.

روزنامه الحیات به نقل از منابع آگاه نوشت: «وزرای خارجه این 4 کشور قرار است تحریم‌های جدیدی را وضع کنند که به مرور بر اقتصاد قطر تأثیر بگذارد.»

تلاش‌های دیپلماتیک کویت، آمریکا و ترکیه برای پایان دادن به تنش‌های موجود در روابط این کشورها بی‌نتیجه مانده است. عربستان سعودی مرز زمینی خود با قطر را بسته است و کشورهای دیگر نیز روابط هوایی و دریایی با دوحه را قطع کرده‌اند. ایران، ترکیه و عمان برای تأمین برخی از نیازهای قطر با این کشور همکاری می‌کنند.

چهار کشور عربی تحریم‌کننده قطر هفته گذشته 18 گروه و فرد دیگر را که گفته می‌شود با دولت قطر ارتباط دارند، در فهرست تروریست خود قرار دادند.

انتهای پیام/

احتمال افزایش تحریم‌های قطر از سوی کشورهای عربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار