ادارات پلیس در ایالت‌های مختلف آمریکا، اظهارات اخیر دونالد ترامپ در تشویق نیروهای امنیتی به استفاده از خشونت بیشتر را هدف انتقاد قرار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نیویورک تایمز، پلیس آمریکا از اظهارات اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، که افسران پلیس را به استفاده از خشونت بیشتر علیه جنایتکاران تشویق کرده بود، انتقاد کرد.

دونالد ترامپ دو روز پیش طی یک سخنرانی در جمع افسران پلیس در لانگ آیلند نیویورک از آنها خواست در برابر مجرمان، لطافت به خرج ندهند. وی گفت: «نهایت خشونت شما زمانی است که این اراذل و اوباش را به پشت ون پرتاب می کنید. لطفا خیلی خوب نباشید! همانند زمانی که شما شخص بیگناهی را سوار ماشین پلیس می‌کنید و مراقب سر او هستید، جنایتکاران را نیز دستگیر می‌کنید و مراقب سر آن‌ها هستید. آن‌ها جنایتکار هستند. شما دستتان را بکشید (نیازی نیست مراقب سر آن‌ها باشید).»

این اظهارات دونالد ترامپ انتقاد شدید افسران پلیس و انجمن های بین‌المللی پلیس را در سراسر آمریکا داشت. کارشناسان نگران این بودند که اظهارات اخیر دونالد ترامپ ممکن است باعث استفاده نامناسب خشونت در سراسر کشور شود.

اداره پلیس فلوریدا در توییتر اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا اظهاراتی را بیان کرد که نشان‌دهنده حمایت و تأیید خشونت نیروهای پلیس است. اداره پلیس فلوریدا با این اقدامات خشونت‌آمیز مخالف است و همچنان با احترام خدمت می‌کند.

سخنگوی پلیس گینزویل فلوریدا نیز در حساب توییتر خود نوشت: من یک پلیس هستم. من از اظهارات اخیر دونالد ترامپ حمایت نمی‌کنم. آنهایی که برای رئیس جمهور آمریکا بخاطر بیان این اظهارات دست زدند، باید خجالت بکشند.

همچنین انجمن بین‌المللی پلیس، بنیاد پلیس و اداره پلیس لس آنجلس هم از این اظهارات رئیس جمهور آمریکا انتقاد کردند. رئیس یکی از بخشهای اداره پلیس لس آنجلس با انتقاد از این مسئله گفت: آنچه رئیس جمهور آمریکا بیان کرد با سیاست اداره پلیس لس آنجلس همخوانی ندارد.

تاکنون گزارشهای زیادی از خشونت پلیس آمریکا علیه شهروندان و بخصوص سیاه‌پوستان منتشر شده است. بر اساس اطلاعات گروه تحقیقاتی روزنامه گاردین، پلیس آمریکا در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۰۰۰ نفر را که حدود ۳۰۰ نفر آن‌ها سیاه‌پوست بودند، به ضرب گلوله کشته است.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار