10 روستای بخش برزک از توابع شهرستان کاشان زیر سایه خورشید متبرک به آغوش پدرانه خدام حرم رضوی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رابط خبری زیر سایه خورشید از کاشان،  مرق، ویدوج، ویدوجا، ساديان، ازوار،  ورکان تجره آزران ارنجن و پنداس  10 روستای بخش برزک است که دیروز افتخار میزبانی سفیران رضوی را در دهه کرامت یافت.
ساديان نخستین روستای بخش برزک است که  با آغوش پدرانه کاروان زیر سایه خورشید بر سر مزار 6 شهید این روستا بزم نور را بر دل های استقبال كنندگان تاباند.
 
شهیدان محمد طالبی، غلامحسین رضایی،  مرتضی هاشمی، منصوری، یزدی و جعفری در کنار مزار حاج شیخ ابوالفضل اسماعیلی در روستای ساديان امروز با نوای یا ضامن رزقی گران بها از زیارت رضوی را داشتند و ردایی از شکوه و افتخار ایثار،  جهاد و شهادت را بر دوش یاران آفتاب انداختند.
 
طنین صلوات خاصه توسط محسن ضیایی،خادم حرم رضوی با سخنان ناب معرفتی حجت الاسلام نورانی روحانی کاروان زیر سایه خورشید در ورود به هر روستا دل های استقبال كنندگان را به جوش و خروش رضوی می انداخت و از باران اشک و راز و نیاز قلوب عاشقان حرم شمس الشموس را راهی مشهدالرضا می کرد.
زنان و مردان سالخورده اي كه با كمر خمیده،  دستانی لرزان و عصازنان به استقبال خدام حرم رضوی می آمدند تو را از این همه شور و شعور و ادب و ارادت سرمست می کرد.
 
بانوانی که هر کدام علاوه بر حضور در مسجد روستاها جلوی خانه هایشان منقل اسفند ، گل و گلدان در دست با اشک چشم به خادمان حرم رضوی خوش آمد می گفتند صحنه هایی بی نظیر از عرض ادب و ارادت مادرانی بود که عشق به اهل بیت علیهم السلام اجمعین را لقمه لقمه در وجود می ریزند تا با شیره جانشان در کام فرزندانشان ریزند.
پاشيدن نقل و شکلات، جام های آب و شربت و گلدان های رنگی که کنار کوچه باغ ها پای دیواره های کاه گلی قدکشیده بودند صحنه های زیبا از دلدادگی اهالی برزک به نمایندگان ثامن الحجج در این بخش بود.
مولودی خوانی و توسل محسن نصیرزاده مداح و ذاکر اهل بیت علیهم السلام اجمعین در روستاها با اشعار آمده ام  ای شاه پناهم بده خط امانی ز گناهم بده حال و هوای معنوی و انقلاب روحی روحانی را در استقبال كنندگان ایجاد کرده بود.
امروز اهالی برزک با مژگان چشم خاک قدوم خدام حرم رضوی را توتیای چشم کردند تا روشنای چشم و صفای قلبشان را از استلام پرچم سبز حرم رضوی بگیرند و توشه راه یکسال زندگی خود تا دهه کرامت آینده کنند.
 
نوای چاووشی خوانی همراه با طنین اذکار یا ضامن آهو مدد، جانم رضا،  یا امام رضا که بر لب های اهالی روستاهای برزک مترنم بود امروز این بخش از دارالمومنین کاشان را با تبرک به پرچم سبز رضوی بیمه کرد.
 
التماس دعا و ذکر توسل روستاییان برزک با اشعار با نام رضا به سینه ها گل بزنید/ با اشک به بارگاه او پل بزنید/ فرمود هر وقت گرفتار شدی/ بر دامن ما دست توسل بزنید زیر سایه خورشید بزم نور و آغوش پدرانه یاران آفتاب را هدیه دلهای ساده،  صمیمی،  زلال و صادق روستاهای برزک وخیروبرکت زندگی آنها کرد.
شایان ذکر است:  کاروان زیر سايه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به منطقه شمال استان اصفهان در کاشان به مدیریت سید محسن ذاکریان، حجت‌الاسلام هادی نورانی روحانی کاروان، سید علی پاک سرشت فراش کشیک ششم،  محسن ضیایی و ابراهیم رمضاني دربان کشیک سوم خدام حرم رضوی اعزام شدند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.